Hlavní stránka » Slovníček

Hybridní automobil

4 června 2010 Žádný komentář

Hybridní automobily v posledních letech hýbou světem. Proč se začaly používat, když existují klasické spalovací motory, které mají poměrně vysokou účinnost a nízkou spotřebu? Protože v současné době je poptávka po všem „ekologickém“ a automobily s hybridním pohonem jsou považovány za ekologičtější vozítka, než klasické automobily.

Samozřejmě, že hybridní automobily mají nižší spotřebu než automobily s klasickým spalovacím motorem, takže jejich rozšíření není pouze z určitého módního trendu, ale také z jejich praktičnosti v provozu.

Hybridní automobily využívají k pohonu více zdrojů energie pro pohon. Takže ke klasickému spalovacímu motoru je připojen například elektromotor. Spalovací motor + elektromotor(y) je nejčastější kombinací pohonu u současných hybridních automobilů.

Existuje několik druhů hybridních pohonů používaných u současných hybridních automobilů:

Micro hybrid – nejedná se ve své podstatě o hybrid (2 a více zdrojů energie pro pohon), ale pouze o automobil s klasickým spalovacím motorem, který je doplněn motorgenerátorem (spojuje funkci startéru a alternátoru). Díky tomu může být Micro hybrid obdařen technologií Stop&Start, která vypíná motor v případě jeho nepotřeby (křižovatky, krátká zastavení apod.)

Použití: Hyundai ix-Metro koncept

Mild hybrid – v tomto případě se jedná o hybridní automobil, u kterého se na výkonu podílí i elektromotor. Avšak elektromotor nemá takový výkon, aby poháněl vozidlo samotný, takže pouze pomáhá vozidlu při rozjezdech, při akceleraci, či přibrzdění. Jedná se tak o určitý mezistupeň mezi micro hybridem a full hybridem.

Použití: Honda Insight koncept

Full hybrid – je automobil s hybridním pohonem (spalovací motor + silný elektromotor), který se však může pohybovat čistě na elektrickou energii, protože je osazen výkonným elektromotorem. V tomto režimu má samozřejmě vůz nulové emise (tzv. režim Z. E. = zero emissions). Jízda na elektřinu je omezená kapacitou akumulátoru a také výkonem elektromotoru.

V případě klesajícího napětí na akumulátoru, se zapne spalovací motor, který přímo pohání vozidlo, či slouží jako generátor, pro nabíjení akumulátorů. V tom druhém případě tedy spalovací motor nevytváří točivý moment pro pohon vozidla. Ten vytváří pouze elektromotor, který pohání vůz.

Použití: Toyota FT-CH koncept, Hyundai I-flow koncept, či Peugeot SR1 koncept

Podobné články:

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.