Hlavní stránka » 2010, Hyundai, Novinky

Nový designový styl automobilky Hyundai? Studie I-Flow

7 března 2010 Žádný komentář

Hyundai I-flowNa právě probíhajícím autosalonu v Ženevě (Švýcarsko) byla představena studie Hyundai I-Flow. Design tohoto vozu by se měl objevit u nové generace Sonaty. Pravděpodobně sériová verze bude mnohem klidnější, než tento rozvášněný koncept. Přesto jistě nová Sonáta udělá velký rozruch mezi konkurenty v střední třídě, kam patří i „náš“ nový Škoda Superb.

Design vozu I-Flow vychází z designového „jazyku“ nazvaného fluidic sculpture. Ten pochází z evropského střediska v německém Rüsselsheimu. Fluidic sculpture se vyznačuje ladnými, takřka „tekutými“ liniemi, kterými se Hyundai I-Flow opravdu vyznačuje. Vzhled vozu podtrhuje také speciální metalický lak, který díky mikročásticím netypicky láme světlo.

O pohon vozu Hyundai I-Flow se stará hybridní systém. Ten kombinuje vznětový motor (1,7 litru) využívající twin-turbo (dvojité přeplňování) a elektromotor. Elektromotor je napájen z Li-Pol akumulátorů. Výkon je přenášen na kola přes 6stupňovou dvouspojkovou převodovku.

Díky této kombinaci je kombinovaná spotřeba rovna 3 litrům na 100 km. Skvělou hodnotou je také 85g CO2 na ujetý jeden kilometr. Takže Hyundai I-Flow bude jistě oblíbená u „ekologů“ co tak dychtí po vozech s nejnižším obsahem CO2. Oxid uhličitý není nijak špatný plyn, vždyť ho každý vydechujeme, ale ve světě automobilismu se teď hraje na „ekologickou“ notu, takže se mermomocí snižují exhalace s CO2.

Hyundai také do konceptu I-Flow zabudovala několik energetických systémů, které napájejí palubní přístroje. Na prosklené střeše jsou vkusně zabudované fotovoltaické (sluneční) články. Dalším zdrojem energie je termoelektrický generátor. Ten je umístěn ve výfukovém potrubí a pomocí přeměny tepla z výfukových plynů na elektřinu dobíjí akumulátory.


Díky množství aerodynamických úprav vozu je výsledný aerodynamický odpor 0,25. Tato hodnota má vliv na konečnou spotřebu paliva. Tedy čím nižší, tím pohonný agregát musí vynaložit méně energie na pohyb vozu.

Rozměry vozu (4,780 m délka, 1,850 m šířka, 1,420 m výška s rozvorem 2,800 m) předurčují automobilu I-Flow stát se zástupcem střední třídy, kam spadají hlavně „manažerská“ auta jako Octavia, Superb. A díky svým neotřelým dramatickým liniím má slušně nakročeno k tomu, aby v tomto automobilovém segmentu pořádně zamíchal kartami.

Zdroj: Motorauthority.com

Podobné články:

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.