BMW to se svojí elektromobilní divizí „i“ myslí opravdu vážně. Hatchback BMW i3 (představený na Frankfurtském autosalonu 2011) chce dostat do výroby a to bez větších změn na designu. Jsem zvědav, jak se přerod z konceptu do sériovky pořadí.
Model i3 vychází designově z předchozího fantastického liftbacku BMW Vision EfficientDynamics – německá automobilka ze Stuttgartu chce ukázat, že její precizně chladný design může mít i emoce. „í-osmička“ měla netradiční organicky-futuristický vzhled a i3 není jiná.
Dvojbarevné zpracování povrchu vozu by mělo být u sériovky zachováno – střecha, A sloupky a část boků bude mít jeden odstín a kapota s boky a částí zad v druhém. Koncept kombinuje černou barvu (boční okna tmavou plochu ještě zvětšují) a stříbrnou metalízu s modrým nádechem. Výraz předku vozu je poměrně nasupený – jako kdyby se na nás BMW zlobilo.
Pracovní název městského elektromobilu i3 nesl název MegaCity. Konstrukčně se jedná o hatchback smíchaný s MPV. Na výšku má 1 578 milimetrů, na šířku 1 777 milimetrů a rozvor má 2 570 milimetrů.
Automobil má poháněnou zadní nápravu (jak typické pro BMW). Elektromotor je umístěn vzadu u kol a má výkon 170 koní (maximální točivý moment je 250 Nm). Maximální rychlost je 150 kilometrů v hodině.
Energii pro akumulátor dodává li-onový akumulátor ukrytý v podlaze – ukrývá v sobě maximálně 22 kWh. Dojezd by dle prvních informací měl být cca 145 kilometrů. Záleží samozřejmě na intenzitě „vysávání“ akumulátoru. Sériová verze by volitelně měla být doplněna o „extendér“ doplňující základní elektromotor i spalovacím malým agregátkem pro prodloužení doby jízdy.
Prim při výrobě i3 hrály kompozitní materiály a uhlíková vlákna – i přesto celková váha vozidla překonala 1 200 kilogramů.
K sériové podobě trvalo konceptu jen 2 roky – v 2011 byl prototyp představen ve Frankfurtu nad Mohanem a v září 2013 byla zde představena sériová podoba. Do sériovky se jistě nedostanou prosklené boční dveře i výrazné prosklení zavazadlového prostoru. Ale to se samozřejmě dalo čekat.