Hlavní stránka » 2009, BMW, Doporučujeme

BMW Vision EfficientDynamics – expresivní model

21 listopadu 2009 Jeden komentář

BMW Vision EfficientDynamicsTento nový koncept od BMW bude zanedlouho představen na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Vzhledově BMW Vision EfficientDynamics dost připomíná předešlý koncept M1 Hommage, se kterým má takřka identickou štěrbinu obdélníkových světel, které jsou překryty hranou kapoty.

Někoho možná překvapí, že tento automobil od německého BMW je hybrid, tedy kombinuje klasický spalovací motor s elektromotory. Pod kapotou tohoto expresivně vypadajícího vozu naleznete 3válcový dieselový motor (o obsahu 1,5 l), který dokáže ze sebe dostat výkon až 163 koní. Tento motor je uložen v zadu, kvůli ideálnímu rozložení váhy, tedy lepších jízdních vlastností.

Elektromotory, které jsou uloženy vždy nad každou nápravou (tedy jeden nad přední, a druhý nad zadní) dokážou vyvinout výkon až 113 koní. Díky tomuto hybridnímu systému dokáže koncept BMW Vision EfficientDynamics dosáhnout hranice 100km/h za 5 sekund. Vzhledem k této hodnotě vypadá neuvěřitelně spotřeba, která se drží pod hranicí 4 litrů na 100 km (přesněji 3,76 l).

Takto nízké spotřeby bylo dosáhnuto nejenom použitím hybridního ústrojí, ale také díky karoserii z lehkých materiálů a šasi z polykarbonátů. Díky nim tento sportovní vůz pro 4 osoby váží 1395 kg. Za zmínku určitě stojí i emise oxidu uhličitého, které se pohybují kolem hodnoty 99 g/km, tedy splňují nejpřísnější ekologickou normu EURO 5. Také rekuperační obnova energie z brzd (díky systému Brake Energy Regeneration ), která pomáhá dobíjet baterii a napájí i palubní přístroje není k zahození.

Jak už bylo zmíněno výše, vůz má integrovány elektromotory, které získávají energii z lithium-polymerové baterie, jež je umístěna v středovém tunelu tohoto konceptu. Jelikož tento vůz disponuje tzv. plug-in systémem dobíjení, můžete ho napojit do klasické elektrické zásuvky a za 2,5 hodiny budete mít plně nabitou baterii.

Celkový dojezd na spalovací motor v kombinaci s plně nabitou baterií činí takřka 700 km (přesněji 690 km). Tedy nemusíte se bát, že by vám tento hybrid vydržel jet pouze od jedné čerpací stanice (či zásuvky) k druhé.

Z pohledu designu, se mnichovští designéři opravdu vyřádili, protože takovéto tvary u BMW vozu jsme ještě neviděli. Tento 4,6 m dlouhý koncept se vyznačuje poměrně neobvyklými liniemi, které se táhnou přes celý vůz, dále částečně prosklenou kapotou, jejíž zasklení pokračuje přímo přes čelní sklo až k zádi vozu. Neobvykle umístěné zpětná zrcátka, která vypadají jako uši, rozhodně neujdou pozornosti žádného přihlížejícího.

Určitě nikoho nepřekvapí, že tento koncept BMW Vision EfficientDynamics využívá ve světlech technologii LED a také že u jediného páru dveří byl použit oblíbený typ „nůžkového“ otevírání. Tedy dveře se otevírají směrem vzhůru, na což je zvyklý u konceptů snad každý. LE diody byly použity také pro podsvícení přední ledvinkovité mřížky.

Video

Podobné články:

Jeden komentář »

  • Pan C.

    Kdyby BMW dostalo tento koncept do sériové podoby (se stejným vzhledem) tak bych byl jistě prvním zákazníkem, co by si ho koupil, protože tohle je opravdu nádhera. A to že by se na mě na ulici lidé otáčeli, by jistě neuškodilo mému egu

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.