Mercedes-Benz BlueZERO – 3 tváře německé automobilky

Mercedes Benz BlueZeroNa autosalonu v Detroitu (2009) byl představen koncept Mercedes-Benz BlueZERO a to dokonce ve 3 verzích. První z nich nazvaná E-CELL je elektromobil poháněný elektromotory čerpající energii z lithium-iontové baterie (35kWh). Předpokládaný dojezd tohoto modelu je přibližně 195 km.

Druhý model který dostal do vínku jméno E-PLUS, jež je klasickým hybridem. Jako pohon mu má sloužit výše zmíněné elektromotry v kombinaci s 3 válcovým benzínovým motorem Smart ForTwo. Tato hybridní verze by měla mít dojezd až 580 km což už je rozhodně zajímavější hodnota (samozřejmě s tímto dojezdem se počítá v případě plné benzínové nádrže i plně nabitého akumulátoru).

Poslední verzí konceptu BlueZERO od Mercedesu je F-CELL, který využívá stejný princip pohonu jako vůz asijské automobilky Honda FCX Clarity. Oba tyto vozy totiž využívají tzv. palivových článků (vodík), takže tato verze nevytváří žádné emise, jelikož z výfuku jde pouze pára. Díky tomuto pohonu má dojezd přibližně 390 km.

Plná nádrž vodíku dokáže vyprodukovat výkon 90 kW. Díky tomuto pohonu dokáže tento koncept zrychlit za 11 sekund na rychlost 100 km/h a díky elektronickém omezovači je maximální rychlost 150 km/h což je více než slušné.

Z pohledu designu se vývojářům z týmu Mercedesu povedl poměrně zajímavý koncept. Za povšimnutí stojí expresivní linie, které jsou docela podobné designovému jazyku Nagare. „Tupá“ příď se sice někomu nemusí líbit, ale rozhodně patří mezi zajímavé prvky tohoto vozu. Také průhledný plast částečně překrývající zadní kolo, určitě neunikne žádnému bližšímu pohledu.

Také 5-ti místný interiér se vyznačuje zajímavých designem tónovaným do zeleno-šedivé barvy. Organicky vypadající „skvrny“ na palubní desce a středním panelu vypadají poměrně zajímavě. Celý tento koncept se vymyká klasickým modelům od německé automobilky Mercedes-Benz, takže uvidíme jestli některé prvky z tohoto konceptu použije v nějakém svém sériovém vozu.

Video

Jeden komentář

  1. Mates Klucky 18/02/2010

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..