Studie crossoveru Duster vzniknla spoluprací francouzského designového střediska Renault Design Central Europe a rumunské Dacie. Vzhled tohoto vozu se naprosto odlišuje od dosavadních modelů v portfoliu Dacie. Koncept Dacia Duster o výšce 1,49 m, na šířku 1,64 m, na délku 4,25 m postaveném na velmi rozměrném rozvoru 2,8 m, na první pohled zaujme netradiční nesymetrickou karoserí.
Jako pohon této zvláštní koncepci vozu Dacia Duster slouží naftový motor dCi (77 kW) o obsahu 1,5l díky které dosáhne Duster pouze 5,3 l/100 km v kombinované spotřebě a vyprodukuje přibližně emise o výši CO2 139g/km. Pro přenos točivého momentu na 21-palcová litá kola obutých pneumatik s rozměry 245/35 ZR21 slouží 6stupňová převodovka. Vůz se svým koeficientem aerodynamického odporu cx = 0,3 zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy.
Podlouhlé světlomety (protáhlé skoro přes celou délku kapoty), celoprosklená střecha, zvláštní prostorové provedení posledního sloupku a hlavně nesymetrická koncepce jediných dveří na straně řidiče a dvěma na straně spolujezdce podtrhují celkový divý vzhled. Dveře na boku spolujezdce se otevírají proti sobě, takže přístup do interiéru je velmi pohodlný.
Interiér je vyprojektován velmi futuristicky. Sedadlo spolujezdce se v případy potřeby dokáže zasunout od sedadlo řidiče, tak aby umožnilo zvětšení už tak velkého užitkového prostoru. Řidičovo sedadlo je ve voze Dacia Duster pevně spojeno s středovou konzolí. Objem zavazadlového prostoru je 470 l, do prostorů na přístrojové desce pojme 20 l a do dveří lze uložit až objem 8 l.
Zdroj: Autoblog.com
Dodatek k 14. Únoru 2010: Dacia Duster se dostane do sériové výroby (více na Sériovky.cz).
Moc pěkné auto, mám rad Dacie.Ale Dacia Duster má trochu chyb!Ten nový Daster je taky pěkný ale má taky chyby.Koncept je tedy pěkný.
Tomáš Gordonský
Pěkné auto, pracuju u dealera dacia.Takže se mi moc líbí.
Je to nádhera ! Opravdu bych to brala ! Gratuluji !