Hlavní stránka » 2009, Audi

Nečekaný elektromobil – Audi E-tron

18 ledna 2010 Žádný komentář

Audi E-tron Nejspíše by nikdo netušil, že automobilka Audi také podlehne celosvětové poptávce po elektromobilech. Výsledkem snažení této německé automobilky je koncept vycházející ze sériového vozu R8 nazvaný Audi E-Tron. Tento koncepční vůz využívá některé inovativní technologie, jako například vektorové rozdělení točivého momentu, či plastové díly vyztužené karbonem.

Nebyla by to Audi, kdyby do nového modelu nezabudovala pohon Quattro, tedy pohon všech kol. Takže tento sportovní elektromobil má poháněnou přední i zadní nápravu a to díky 4 elektromotorům, které jsou umístěny vždy u každého jednotlivého kola. Celkový výkon těchto motorů je 230 kW (313 koní), což je dost úctyhodná hodnota na elektrický pohon.

Elektromotory si berou energii z lithium-ionových baterií, které jsou umístěny za sedadlem řidiče, kvůli optimálnímu rozložení váhy, tedy dobrému těžišti. Na jedno nabití akumulátorů (přibližně 6-8 hodin z klasické el. sítě) dokáže Audi E-tron ujet až 248 km. Přestože je tento koncept poháněn pouze elektrickou energií, tak dokáže dosáhnout zrychlení z 0-100 km/h za 4,5 sekundy.

Jak už bylo zmíněno výše, tak tento koncept využívá neobvyklou technologii a tou je vektorové rozdělení točivého momentu. Tento systém inteligentně určuje, jak výhodně rozdělit točivý moment na jednotlivá kola a tím dosáhnout co nejefektivnějšího přenosu síly na vozovku a tím i skvělých jízdních vlastností.

Dalším aspektem, na který se Audi zaměřila, byla váha vozu. Zkušenosti z minulých modelů byly v tomto konceptu na 100% zužitkovány. Tento vůz totiž využívá jak klasické platformy ASF (Audi Space Frame), tak i plastových dílů vyztužených karbonovými vlákny, díky kterým bylo možno dosáhnout velmi nízké hmotnosti vozu. Z tohoto materiálu byly vytvořeny například dveře, střecha, bočnice. Celková hmotnost tohoto sportovního kupé je přibližně 1600 kg.

Použití vysoko výkonných LE diod v světlometech je už prakticky samozřejmost v tomto segmentu vozů. LED světlomety jsou dokonce ovládány pomocí počítačového systému, který inteligentně vyhodnocuje situaci před vozidlem a podle toho upravuje případný jas či rozptyl světlometů.

Video

Podobné články:

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.