Tento koncept crossoveru Qazana se objevil na letošním Autosalonu v Ženevě. Neobvyklý design který ohromil návštěvníky ženevy byl vyprojektován pod taktovkou Alfonso Albaisa, víceprezidenta designového studia Nissan Design Europe. S takovýmto vzhledem se pravděpodobně žádný vůz nedostane do sériové výroby , ale vozy vycházející z tohoto stylu by se měli začít vyrábět v britském Nissan Sunderland závodu od roku 2010.
5-ti dvéřová Qazana stojí na 20-palcových kolech (s povrchovou úpravou provedenou černým chromem) která jsou skryta pod mohutnýmy oblýmy blatníky. Studie je dlouhá 4060 mm, široká 1780 mm, vysoká 1570 mm a má rozvor náprav 2530 mm. Stejně jako Qashqai tak i Qazana se snaží bourat zaryté konvence v designu vozů. Při návrzích vzhledu se pracovalo s prvky použitými například v modelu 370Z.
Interiér se snaží vycházet z sportovních motocyklů,takže střední konzole je ne nepodobná nádrži a sedlu motocyklu. Ale sedadla v tomto směru nepokračují, protože jsou vyrobena z lehkých uhlíkových vláken a podrhují už tak velkou futurističnosti celého interiéru. Stejna tak i centrálně situovaná přístrojová deska zobrazující údaje o nové generaci elektronicky ovládaného pohonu všech 4 kol.
První pohled na masku vozu vám asi připomene vzhled nějakého vesmírného vozítka protože 4 světlomety (2 menší kruhové světlomety v nárazníku a pár denních světlometů namontovaných vysoko na hranách na obou stranách kapoty), a oblé tvary evokují nádech budoucnosti. Mřížka masky spolu s centrálně umístěným všem známým znakem Nissan už jen dokresluje celý design. První pár dveří se otevírá klasicky ,avšak zadní dvoje dveře se otevírají směrem vzad tak jak je to použito například u Mazdy RX8.
Zdroj: Carbodydesign.com
Dodatek k 23. Únoru 2010: Nissan Qazana se dostane do sériové výroby, avšak pod jménem Nissan Juke (více na Sériovky.cz)