Nissan Esflow – hudba budoucnosti

Koncept Esflow Nissan Jestli je budoucnost automobilismu v elektromobilech nikdo neví. Ale Nissan tomu věří. A tak po sériovém modelu Nissan Leaf, který se už prohání po silnicích, představil koncept Esflow.

Elektromotory dávají smysl především v městských vozech, které nejsou příliš výkonné, a díky tomu je jejich dojezd na baterie dostatečný. Jenže co se stane, když elektromotory dáte do sportovního automobilu? Pravděpodobně to nebude bomba – sporťáky stojí na vysokých výkonech, takže dojezd na baterie se povážlivě sníží a zábava brzo zmizí.

Jenže Nissan si s tím moc hlavu neláme a tak představil sportovní koncept Esflow. Jedná se o „křížence“ Leafu (ze kterého si vzal pohonné ústrojí) a 370z (který ho podělil výrazným křivkami) se špetkou hudby budoucnosti. Výsledkem je maximálně expresivní sporťák, který rozproudí krev asi každému milovníku aut. A to přestože po nastartování není slyšet ostrý řev motoru.

Pohonem je dvojice elektromotorů, které jsou umístěny v zadní části vozu – poháněna jsou zadní kola. Naopak li-ion baterie jsou schované pod kapotou, aby byla hmotnost rovnoměrně rozložena. Přestože koncept využívá stejné techniky jako Nissan Leaf, tak dojezd automobilu je 240 kilometrů (slabší Leaf má dojezd pouze 160 km). Jak většího dojezdu se stejnou technikou dosáhli, netušíme.

Nissan Esflow podle tiskové zprávy zrychlí z 0 na 100 km/h za rovných 5 sekund. Koncept stojí na nové platformě, která byla vyvíjena přímo pro elektromobil. Na šasi byl použit především lehký hliník.

Bezpečnost cestujících chrání ochranná klec. Dvoumístný interiér je zajímavý tím, že sedadla se nedají polohovat – jsou natvrdo připevněna k zadní stěně. Tím se mělo ušetřit několik kilogramů. Jediné, co můžete upravit, jsou pedály. Tolik oblíbený materiál, karbon, u konceptu samozřejmě nemohl chybět. Hojně se využívat v interiéru, ale najdete ho i v kolech vozu. Interiér je laděn do modro-stříbrno-žluté kombinace.

Z vnějšku je pohled na elektromobil Esflow opravdu úžasný. Nízká silueta, svalnaté tvary a celistvý vzhled vozu. Oblé tvary zde hrají prim. Ostré linie si užijete pouze u světlometů. Na přídi jsou nepřehlédnutelné LED světlomety ve tvaru písmene L. Podobný tvar najdeme i u zadních svítilen.

Zásuvka pro dobíjení akumulátorů se nachází ve výklopném prvku v přední masce. Na bocích vozu se skví nápis „zero emissions“ neboli nulové emise. Kabina je umístěna spíše v zadní části vozu – dlouhá a nízký kapota vyvažuje baculatější záď vozu. V zadní části automobilu je nepřehlédnutelný difuzor z uhlíkových vláken.

Velmi pravděpodobně se nejedná o předzvěst nového modelu, či faceliftu stávajícího. Každopádně se jedná o perfektní demonstraci japonského designu. Být na mně, tak stříbrná metalíza by se přelila černou, přidalo se pár nebezpečných fičurek a za volant by si mohl sednout Bruce Wayne (aka Batman). Dokonce i výrazná „beranidla“ na přední masce by tak získala na užitečnosti…

Video:


Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..