Hlavní stránka » 2008, Nissan

Nissan Nuvo – maličká pojízdná oáza

18 srpna 2009 Žádný komentář

Nissan NuvoVíce než teď, v budoucnosti (nepříliš vzdálené) bude pro jednotlivce výhodnější mít malý flexibilnější vůz než velký rodinný a proto vzniknul koncept Nissan Nuvu. Automobil je založen na nulových emisích, použití přírodních materiálů které se dají lehce recyklovat a kompaktní velikosti. Koncept Nuvo svým vzhledem a použitými technologiemi vychází z předešlých konceptů Pivo 2 a Mixim. Použitý lak na karoserii vozu byl speciálně vyvinut pobočkou Nissan Design a je nazýván Sandy Gold.

Tento 3 místný vůz se svými rozměry ( 3 metry dlouhý ,sedící na rozvoru 1,9 m, 1,7m široký a 1,5 m vysoký) patří rozhodně do městkého provozu který se v nastávající době ještě zhustí. Vůz je postaven na unikátní platformě NUVO a je obut do 16ti – palcových 165/55 pneumatik namontovaných na lehká, téměř průhledná kola. Studie Nuvu je jako pojízdní oáza a jako zvýraznění toho byla použita zelená barva a použité přírodní tvary ve vozu.

Eletrický motor je umístěn v zadní části této studie a pohání zadní nápravu a nejvyšší rychlost je 125 km / h . Pro napájení motoru jsou použity nejnovější laminované lithium-iontové baterie s kapacitou 140 Wh / kg ,které jsou 1,5x výkonější než předešlý typ. Dobíjení baterií by mělo trvat mezi 10 až 20 minut na dobíjecí stanici, zatímco plug-in nabíjení z domácí zásuvky 220V od 3 do 4 hodin.

Vůz je napájen z mnoha solárních panelů ve tvaru listů na prosklené střeše odkud se energie dostává do vozu skrze „kmen“ uprostřed konceptu. Pro ještě větší ůsporu byly jak ve předu tak vzadu vozu použity LED světlomety. Klimatizační jednotka filtruje městský vzduch pro potřeby cestujících,ale také ho vypouští zpět do ovzduší,takže i tím pomáhá městu.

Podobné články:

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.