Hlavní stránka » 2009, Opel

Opel Ampera – budoucnost automobilové dopravy?

28 května 2009 Žádný komentář

Opel AmperaKoncept Ampera je evropský protějšek hybridního automobilu Chevy Volt jež jsou oba postaveny na platformě společnost GM jmenující se Voltec. Narozdíl od Voltu má Opel Ampera výraznější nárazník i celý design,ale je vidět že oba vycházejí ze stéjného základu protože karoserii hatchback,5-ti dvéřovou koncepci a 4 sedadla mají totožnou.

Systém Voltec se odlišuje od ostatních hybridních systémů. Na krátké vzdálenosti, až do 60 km, bude Ampera poháněná pouze skrze 16-kWh lithium-ionové baterie které se budou moct nabíjet i z běžné síťové zásuvky s napětím 230 V (Plug-in). Po ujetí 60 km se do činnosti dostane benzínový/E85 motor-generátor který nebude pohánět vůz,ale dobíjet baterie které budou pohánět celý vůz. Vůz při režimu čistě jen z baterií dokáže vyprodukovat výkon 370 Newton metrů a to s nulovými emisemi.

Na „pulty“ by se měla Ampera dostat v roce 2011 a výrazně by měla rozšířit sortiment elektromobilů. Opel se při navrhování tohoto vozu staral nejen o ekologii,a spotřebu ale i o aerodynamiku která souvisí se zmiňovanou spotřebou. Takže například kapota,zadní spojler i zrcátka prošla rukami projektantů pro zvášení aerodynamiky. Také 17-palcová litá sportovní kola pomohly snížit aerodynamický odpor proudění vzduchu v kritických oblastech.

Interiér Opelu Ampera byl navrhován pro co největší pohodlíí a funkčnost. 4 sedadlová koncepce zajišťuje dostatek prostoru pro pasažéry a zavazadlový prostor o objemu 301 litrů také není nejhorší. Přístrojová deska s dvěmi informačními panely plus dotykové ovládáním na střední konzoli zajišťuje veškerý komfort který by kdokoliv potřeboval.

Video

Podobné články:

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.