Koncept Ampera je evropský protějšek hybridního automobilu Chevy Volt jež jsou oba postaveny na platformě společnost GM jmenující se Voltec. Narozdíl od Voltu má Opel Ampera výraznější nárazník i celý design,ale je vidět že oba vycházejí ze stéjného základu protože karoserii hatchback,5-ti dvéřovou koncepci a 4 sedadla mají totožnou.
Systém Voltec se odlišuje od ostatních hybridních systémů. Na krátké vzdálenosti, až do 60 km, bude Ampera poháněná pouze skrze 16-kWh lithium-ionové baterie které se budou moct nabíjet i z běžné síťové zásuvky s napětím 230 V (Plug-in). Po ujetí 60 km se do činnosti dostane benzínový/E85 motor-generátor který nebude pohánět vůz,ale dobíjet baterie které budou pohánět celý vůz. Vůz při režimu čistě jen z baterií dokáže vyprodukovat výkon 370 Newton metrů a to s nulovými emisemi.
Na „pulty“ by se měla Ampera dostat v roce 2011 a výrazně by měla rozšířit sortiment elektromobilů. Opel se při navrhování tohoto vozu staral nejen o ekologii,a spotřebu ale i o aerodynamiku která souvisí se zmiňovanou spotřebou. Takže například kapota,zadní spojler i zrcátka prošla rukami projektantů pro zvášení aerodynamiky. Také 17-palcová litá sportovní kola pomohly snížit aerodynamický odpor proudění vzduchu v kritických oblastech.
Interiér Opelu Ampera byl navrhován pro co největší pohodlíí a funkčnost. 4 sedadlová koncepce zajišťuje dostatek prostoru pro pasažéry a zavazadlový prostor o objemu 301 litrů také není nejhorší. Přístrojová deska s dvěmi informačními panely plus dotykové ovládáním na střední konzoli zajišťuje veškerý komfort který by kdokoliv potřeboval.