Hlavní stránka » 2009, Renault

Renault Zoe Z.E. – elektromobilové šílenství začíná

9 prosince 2009 Žádný komentář

Renault Zoe Z.E.Na svém stánku na Frankfurtském autosalonu (2009) představil Renault čtyři Z. E. (Zero Emissions = nulové emise) koncepty a jeden z nich byl i Renault Zoe Z. E. Díky svému futuristickému designu vypadá tento elektromobil velmi svěže, přestože jeho zvláštní křivky nesednou každému.

Francouzská automobilka Renault se snažila do tohoto konceptu zabudovat velké množství inovativních technologií. Můžete zde naleznout například čelní i zadní světla potažená speciálním polyuretanovým gelem, který zabraňuje jejich poškrábání či integraci neobvyklé tepelné membrány, která zabraňuje chladu či teplu z okolního ovzduší do interiéru vozu. Na střeše tohoto konceptu Zoe najdeme mimo výše zmíněnou tepelnou membránu i fotovoltaické články, které napomáhají dobíjet akumulátory tohoto vozu.

Tato studie je poháněna elektromotorem o výkonu 70kW a krouticím momentu 226Nm. Tento motor byl použit i u dalších Z.E. konceptů od Renaultu. Elektromotor si bere energii z akumulátorů typu Li-Ion, které lez „nabíjet“ 3 způsoby.

První z nich je klasické plug-in nabíjení ze síťové zásuvky (konektor se nachází na vnější straně vozidla. Tímto způsobem baterie nabijete na plnou kapacitu za 4-8 hodin. Druhým způsobem je rychlostní nabíjení, které bude trvat přibližně 20 minut, ale samozřejmě rychlé nabíjení nesvědčí akumulátorům.

Posledním způsobem „nabíjení“ akumulátorů je systém „Quickdrop“, který se ale dá použít pouze na speciálních dobíjecích stanicích Renault. Tajemství tohoto systému tkví v tom, že za 3 minuty budete mít plně nabitou baterii. Jenže baterie vám nebude nabita, pouze bude rychle vyměněna za nový plně nabitý akumulátor.

Tento 4 místný koncept je (dlouhý 4,1 metru, široký 1,8 m a vysoký 1,5 m) díky svým střízlivým rozměrům vhodný hlavně do města. Díky integrovaným kamerám, už nebudete nikdy mít problém zaparkovat do úzkých uliček na přecpaných parkovištích.

Renault Zoe na svých 21 – palcových litých kolech dokáže dosáhnout rychlosti maximálně 140 km/h a při rychlostech vyšších 90 km/h se automaticky vysouvá aerodynamický spoiler, který zlepšuje přítlak vozu k silnici. Do tohoto spoileru jsou zabudované i LE diody, které slouží jako přídavná brzdová světla.

V interiéru naleznete například informační středisko, které vás skrze „avatara“ (který se zobrazí na TFT displeji na přístrojové desce) informuje o nejbližších čerpacích stanicích či o dopravní situaci na vaší trase. Tento avatar má sloužit k zlidštění informační technologie a k zpříjemnění vaší cesty, takže tento „informátor“ (avatar) může mít jakoukoliv podobu, například vzhled vašeho partnera apod.

Video

Podobné články:

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.