Hlavní stránka » 2009, Hyundai

Hyundai ix-Metro – městký dravec

3 ledna 2010 Žádný komentář

Hyundai Ix-metroNejnovější studie automobilky Hyundai byla představena na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a dostal do vínku jméno ix-Metro. Na první pohled každého zaujme přední maska tohoto konceptu, protože vypadá opravdu ulítle a dravě. Použití LE diod v předních i zadních světlometech či interiéru vozu už je v této době prakticky samozřejmostí. Tento vůz spadá do prazvláštního segmentu CUV (Crossover Utility Vehicle), který se snaží kombinovat vlastnosti klasického SUV a MPV, tedy koncept ix-Metro by měl být koncipován jako vozidlo do města.

Motor nevyužívá atmosférického plnění, nýbrž je tento malý motor přeplňovaný turbodmychadlem. Pro maximální využití paliva byl použit systém proměnlivého časování ventilů CVVT.

Výkon tohoto motoru je 92kW, který je ještě doplňován 5KW, které dokáže vyvinout speciálně uzpůsobený generátor, který v sobě spojuje funkce startéru a alternátoru. Další zajímavou hodnotou je výše CO2 80 g/km na které má zaručeně zásluhu použití „hybrid“ kombinace pohonu a nejmodernějších technologií co se týče zefektivnění spalování a výkonu.

Do vnitřku vozu se dostanete přes dva páry dveří, které se otevírají opravdu nekonvenčně. První pár dveří se otevírá klasicky do boku, ale zadní pár se pomocí lyžin vysouvá směrem vzad, tedy nastupujícím umožňuje pohodlně nastoupit do vozu.

Konstruktéři Hyundai opravdu mají v oblibě sci-fi, protože jinak by nemohli přístrojovou desku potáhnout poloprůhledným silikonem, která vypadá opravdu kosmicky. Celý interiér je poměrně futuristicky laděný, protože celý vnitřní prostor vozu je protkán sítí modře podsvícených linií, které mají nejspíše pouze dekorativní smysl.

Video

Podobné články:

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.