Na autosalonu v Tokiu (podzim 2009) byl představen nový hybridní vůz s krkolomným jménem Mitsubishi PX-MiEV. Jak už z názvu vyplývá, tak tento model má svojí hybridní konstrukcí vycházet z poznatků, které byly získány při vývoji vozu Mitsubishi I-MiEV (Mitsubishi innovative Electric Vehicle).
Na prvý pohled tento koncept spadající do segmentu SUV vypadá velmi futuristicky. Velmi neobvykle vypadá zvláštně řešená přední maska s integrovanými LE diodami. Nejzajímavější na tomto konceptu je hybridní systém pohonu, který svojí propracovaností nemá obdoby.
Pod kapotou najdeme 4 válcový zážehový motor o objemu 1,6 l DOHC MIVEC, který bude spolupracovat s 2 elektromotory. První elektromotor je v provozu neustále a dodává točivý moment přední nápravě vozu. Druhý elektromotor je umístěn u zadní nápravy a zapíná se pouze v případě, kdy je nutné zajistit vozidlu dostatečnou akceleraci a výkon.
Při nízkých rychlostech je v provozu pouze přední elektromotor a až v případě poklesnutí hladiny napětí v akumulátorech pod danou mez, zapojí se do provozu spalovací motor, který neslouží k samotnému pohonu (v těchto nízkých rychlostech) ale pouze k dobíjení baterií. Při vysokých rychlostech je do provozu zapojen i zadní elektromotor (4×4) a současně benzínový motor vypomáhá svým výkonem.
Inovativní hybridní systém Mitsubishi Plug-in výhodně využívá všech možných kombinací těchto 3 motorů, aby dosáhl co nejnižší spotřeby a zároveň splnil požadavky řidiče na tento vůz. Samozřejmostí u hybridu je využívání rekuperace energie, ke které dochází například při sjezdu z kopce a díky ní se dobíjí trakční akumulátor.