Aston Martin V12 Zagato – redesignovaná klasa

martin-zagato-hlavni Většinou v našem magazínu máme články o nových/starých konceptech, které jsou jen a pouze designovými skvosty. Takovými, které slouží jako ukázka schopností a vizí designérského centra. Jenže zpravidla nejde o fungující vozy, kterými si můžete zajezdit – ať už na silnici, nebo na závodním okruhu.

Famózní představení

Tentokrát však máme změnu. A to je Aston Martin V12 Zagato – původně byl představený na prestižní akci Villa d’Este Concours v květnu 2011. My jsme ho osobně viděli na následujícím autosalonu, který byl v tradiční Ženevě (ročník to však byl 2012).

Na první pohled v něm vidíte základní rysy každého „astonu“, ale má v sobě nebývalý šmrnc… Nezvyklý francouzský glamour až italskou dravost. Kde se to u britsky suchého a konvervativního Aston Martinu vzalo? V názvu konceptu je nápověda – na návrh finální verze se podílelo legendární designérské centrum z italského Milána – Zagato.

Design až na dřeň

Na designu vozu se znovu podílela designérská esa pod vedením šéfdesignéra Chrise Porritta – a to z Aston Martin Design Studios v Gaydonu (ležící v oblasti Warwickshire ve Velké Británii).

Stejné uskupení pracovalo na fantastickém konceptu Aston Martin One 77, který se dostal do sériové podoby – jistě podle názvu poznáte, kolik luxusních vozů se dostalo ven z produkční linky…

Za svůj neortodoxní design získal Aston Martin V12 Zagato u jezera Como (při představení vozu v roce 201) ocenění Design Award for Concept Cars and Prototypes. To dostal dva roky předtím i futuristický prototyp One 77.

Proč vlastně došlo ke spojení Astonu a Zagato? Obě značky chtěly oslavit 50 letou vzájemnou spolupráci, která vznikla u první generace vozu DB4 GT Zagato. Tím začala slavná spolupráce, která vyústila v finální provedení modelu V12 Zagato.

Rozhodně není pro každého

Na tohle auto budete mít asi solidní povinné ručení, ale přesto si nenechte zkazit radost. Radost z takové krásy vám ani peníze nezkazí. Však se jedná o koncepční vůz, takže dovolit si ho mohou jen ti nejbohatší z bohatých.

A ještě byste museli přemluvit britskou automobilku Aston Martin, aby koncept/prototyp nedávala do svého muzea, ale vám do osobní sbírky luxusních sporťáků.

Co se skrývá pod kapotou?

Když je to funkční automobil (který mimo jiné jezdil závody na slavném okruhu Nurburgring), tak nejspíše má něco pod kapotou. Je to klasický 12válec o výkonu 380 kW a 570 Nm točivého momentu. Stejný motor najdete v základním modelu Vantage, na kterém byl tento designový koncept postaven.

Pár čísel:

  • délka 4 572 mm,
  • šířka 2 000 mm,
  • výška 1 300mm,
  • rozvor 2 642 mm,
  • nádrž 120 l.

Nejlevnější povinné ručení (třeba od Topsrovnani.cz) budete mít na takto drahé a výkonné vozy poměrně vysoké, ale aspoň si budete moci být jistí, že máte zajištěny všechny zákonné i komfortní podmínky. A věřte, že takto ceněný a prémiový vůz chcete mít chraněný jakýmkoliv pojištěním, ručením či „havarijkem”. U luxusu se nevyplácí šetřit.

Líbí se vám taková cesta?

Jak se vám líbí designový směr, který tradičně střižený Aston Martin v posledních letech získává? Jde podobnou cestou jako Range Rover, který celý svět dostal do kolen modelem Evoque zachovávající původní linie, ale oživené o expresivní tvary. Líbí se vám taková modernizace? Napište nám svůj názor do komentářů.

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..