Může být Fiat 500x klasikou, stejně jako jeho předchůdce?

500x Fiat Všichni musí jít s kůží na trh – ukázat to nejlepší a doufat, že to vyjde. A když vám vyjde – stejně jako Fiatu s legendárním modelem 500 – budete nejspíše chtít víc.

Třeba tím, že svou zlatou „pětistovku“ vylepšíte a pošlete ji do světa s lepším designem a modernější technikou. A právě zde se začíná psát příběh netradičního modelu 500x. Ten rozdělil milovníky Fiatu na 2 nesmiřitelné tábory – jedni ho milují a druhý zatracují. Proč? Co je na něm tak provokativního či kontroverzního? Na to se dnes podíváme…

Není to první a asi ani poslední „pětistovka“

Všechno začalo oživení klasického modelu 500, který se po vzoru retro Mini Cooperu stal novodobou modlou. Je znakem nestárnoucího vkusu, který si buď zamilujete, nebo ho zatratíte.

Kulaté tvary, drobné chromové prvky, ženská smyslnost – to vše si vás může omotat kolem prstu. A nepustit. V italském Fiatu si toho byli vědomi. A podpořeni skvělou prodejnosti se pustili do evoluce. Kterou jim mnozí vytýkají.

Nejdříve na světové trhy (v roce 2012) přišel zvětšený model nazvaný 500L, později (v roce 2014) právě zmíněný model 500x. Čím se tak liší od ostatních verzí, že vzbuzuje takové vášně? Technologicky byla přestřihnuta pupeční šňůra už na začátku – tento model nestojí na původní technice „pětistovky“, ale na koncernové platformě, kteru využívá i nový Jeep Renegade.

Video s novým modelem:

Přesto (a bohudík) byste v něm terénně laděný Jeep těžko našli. Je to městské auto (byť přehnaně považované za SUV), které si na projížďkách nejenom v metropolích budete užívat.

Motorově se vášnivý Ital nezapře

Aktuálně je Fiat 500x dostupný ve verzích s pohonem 4×4 a 4×2 s (s offroadovýcm designovým paketem Offroad Look), případně ve verzi 4×2, který je vhodnější spíše pro městské ježdění.

Motorizace:

  1. 1.6 E-torq 110 k,
  2. 1.4 Turbo MultiAir II 140 k,
  3. 1.6 MultiJet II 120 k s pohonem 4×2
  4. a 2.0 MultiJet II 140 k s pohonem 4×4

Hlavní v motorizacích s novou technologií MultiJet je znát pořádná živost a vášnivost motoru. Rozhodně ji plnohodnotně využijete mimo město, například na ostrých serpentýnách – na ty milánské však žádné české cesty mít nebudou.

Suma sumárum

Nová 500x je pekelně sexy stejně jako základní model, ale nabral na „svalech“, které si vypůjčil od terénnějších modelů v nabídce. V konečném důsledku je přímým protivníkem například Mini Countryman, který šel také cestou „nafouknutí“ módního retro automobilu.

Porovnání povinného poručení on-line

Chcete si pořídit zbrusunový Fiat 500x? Nejprve si ale spočítejte (třeba na serveru Topsrovnani.cz), jak vám bude vycházet nejlevnější povinné ručení – můžete si porovnat nabídky jednotlivých poskytovatelů a vybrat to nejvhodnější a nejvýhodnější řešení.

Zdroj fotografií: Fiat.cz

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..