Hlavní stránka » 2010, Kia, Novinky

Koncept Ray – nový plug-in z dílen automobilky Kia

28 února 2010 Jeden komentář

Kia RayDesignéři automobilky Kia vtiskli tomuto vozu velmi futuristické linie. Na první pohled vypadá hybrid Ray jako monolit. Celý vzhled vozu působí velmi celistvě.

Automobil Kia Ray pohání hybridní kombinace spalovacího motoru a elektromotoru. Jako spalovací agregát je použit benzínový motor s přímým vstřikem paliva. Kvůli úspoře váhy je tento motor celohliníkový. Maximální výkon je 114 kW (155 koňských sil). Spalovacímu motoru sekunduje elektromotor o výkonu 78 kW. Spalovací motor přenáší výkon na zadní nápravu, přes bezstupňovou převodovkou CVT. Zato elektromotor může svůj výkon podle potřeby rozdělovat na obě nápravy.

Pro dobíjení lithium-polymerových akumulátorů slouží také fotovoltaické články, umístěné v prosklené střeše. Těmito solárními panely jsou napájeny zejména palubní přístroje, či klimatizace. Jak bylo zmíněno v nadpise tak Kia Ray je plug-in hybrid. Tedy akumulátory vozu se mohou nabíjet i z klasické síťové zásuvky.

Rozměry nového „Raye“ jsou: délka 4,4 m, šířka 1,85 m a výška 1,36 m. Celý koncept je zaměřen na co největší úsporu váhy a vynikající aerodynamické vlastnosti. Tomu odpovídá i součinitel aerodynamického odporu 0,25. Tato hodnota se jistě podepsala na nízké spotřebě.

hybridním provozu dokáže Kia Ray „spálit“ pouze 3 l paliva na 100 km. Samozřejmě, že při provozu čistě na elektrickou energii je nulová spotřeba benzínu. Avšak pouze s pomocí elektromotorů dokáže Ray ujet 80 km. Při zapojení spalovacího agregátu do provozu se akční rádius vozu zvýší na 1 200 km. Milovníky vysoké rychlosti jistě zklame maximální rychlost (175 km/h), avšak tato hodnota je na hybrid slušným výkonem.

Ve voze nalezneme 4 sedadla z lehkých kompozitů. Celým interiérem se táhne poměrně mohutný středový panel. Na střední konzoli je použit dotykový displej, vytvořený ve spolupráci s americkým Microsoftem.

Zvláštností vozu je systém „drive by wire“ tedy bezdrátový přenos natočení volantu do palubního systému, který posléze natáčí sám kola. Tento systém spojuje řídicí ústrojí (volant), spojku, či převodovku s podvozkem vozu a nápravami. Stručně řečeno, jestli se porouchají snímače volantu, tak s automobilem Kia Ray ani nezatočíte. To je bohužel nevýhoda využívání nadbytečné elektroniky v automobilech. Samozřejmě, že u konceptů typu Ray nikdo nekouká na případnou praktičnost.

Jelikož je design vozu velmi futuristický, tak nikoho nepřekvapí, že Kia Ray nepůjde do sériové výroby. To však neznamená, že některé vzhledové rysy, či použité technologie nebudou použity u nových modelů automobilky Kia.

Zdroj: Autoblog.com

Video:

Podobné články:

Jeden komentář »

  • Tereza

    Auto mojí budoucnosti teda já ho miluju

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.