Hlavní stránka » 2010, Novinky, Opel

Nový směr německého Opelu – Flextreme GT/E

21 února 2010 Žádný komentář

Opel flextreme GT/ENa konceptu Flextreme GT/E chce Opel ukázat možnosti hybridního pohonného systému použitého u modelu Ampera. Flextreme bude představen oficiálně za pár týdnů na Ženevském autosalonu. Název tohoto konceptu automobilka Opel použila už v roce 2007 u svého hybridního konceptu Flextreme. Jenže tenkrát v názvu chybělo pár písmen GT/E.

Flextreme GT/E chce ukázat světu nový designový styl Opelu, který má v sobě snoubit sochařství a německou preciznost. Z pohledu designu má tento nový koncept Opelu opravdu co ukázat. Celý vzhled vozu byl podřízen aerodynamice. Takže se není čemu divit, že výsledný aerodynamický odpor se rovná součiniteli 0,22. Kvůli aerodynamice, byl do vozu zakomponován inovativní systém bočních spoilerů. Ty se vysouvací zpoza zadních kol při rychlostech vyšších jak 50 km/h.

Flextreme GT/E dostal do vínku systém dveří Flexdoors, který byl použit jak u staré verze tohoto konceptu z roku 2007, tak u „sériového“ vozu Opel Meriva, který zanedlouho začne vyjíždět z výrobních linek. Kouzlo těchto dveří tkví v tom, že pár dveří se otevírá proti sobě, takže umožňuje pasažérům dostatečně pohodlný nástup/výstup z vozu.

„Chybějící“ C sloupek nenechá nikoho na pochybách, že Flextreme GT/E je velice netradiční vůz. Zaujme jistě ostře svažující se zádí vozu, stejně jako netypickým prosklení střechy v podobě úzké linie. Samozřejmostí jsou LED světlomety zapuštěné do přední masky. Se svými rozměry (délka 4800 mm, rozvor 2900 mm, výška 1300 mm) bude Opel Flextreme GT/E patřit do střední třídy.

Dlouhá příď a vystouplé blatníky: to je to čím nový Opel Flextreme chce poukázat na segment vozů GT, kde se inspirovat skladbou vozu. Jenže většina GT vozů jistě nevyužívá polykarbonátové prosklení, karbonové díly a skelet z hliníkových slitin. Těmito materiály chce Opel ušetřit až 60% váhy oproti klasické konstrukci z běžných materiálů.

Pro pohon vozu byla použita hybridní kombinace agregátů. Avšak stejně jako u Ampery se spalovací motor přímo nezapojuje do tvorby točivého momentu, ale slouží jako dobíjecí generátor pro lithium-ionové články. U předních kol je umístěn elektromotor o výkonu 163 koní, který pohání přední nápravu. Elektromotor je napájen z akumulátorů (16kWh), které lze dokonce dobíjet tzv. plug-in. Můžete je tedy nabíjet z klasické elektrické zásuvky 230V. Nabití na plnou kapacitu bude trvat 3 hodiny. Podle předběžných informací by měl Opel Flextreme GT/E ujet na jedno nabití 60 km.

Jak už bylo zmíněno, tak ve voze je spalovací motor v podobně dobíjecího generátoru. Jedná se o benzínový čtyřválec (1,4 l), který má maximální výkon 72 koní (53 kW). Při zapojení generátoru do provozu se dojezdový rádius zvýší až na 500 km. Tento spalovací motor spotřebuje 1,6 l benzínu na 100 ujetých kilometrů. Emise produkované tímto motorem jsou také zanedbatelné (40g/km).

Zdroj: Conceptcarz.com

Video:

Podobné články:

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.