Retro venkovan – MINI Countryman

MINI Countryman MINI coby država německého BMW v posledních letech výrazně rozšířilo karosářské varianty svých vozů. A vzhledem k tomu, že ve světě je aktuálně velice moderní městské SUV, nemohl chybět ani v nabídce MINI. Jenže není to oxymóron mít MINI coby vůz do terénu? Které bývají mohutné, bytelné a s vyšší světlou výškou? No raději se k tomu nevyjadřujeme.

Motor a technika

Označení motorizace zůstalo zachováno, takže se můžete těšit na One, Cooper a Cooper S. Zde platí, že čím je delší název, tím nadupanější sestavu budete mít pod kapotou.

Sice platí pravidlo autotroniků, že čím máte v autě více elektroniky, tím je pravděpodobnější, že se vám něco roze..re, ale v BMW elektronické pomocníky milují.

Takže se jako případní majitelé můžete těšit na ABS, DTC, DSC, asistenty pro brzdění a rozjezd do kopce. A samozřejmě nechybí i několik dalších, které v reálném provozu nikdy nepoužijete – ale nacenit vám je „musí“.

Rozměry jsou u MINI vším

MINI vždy platilo za výrobce prémiových malých vozů s retro vzhledem, který se snad nikdy neokouká. Platí snad vše výše zmíněné kromě jediného. MINI už není mini. Countryman má na délku 4 097 mm, vysoký je 1 561 mm a široký 1789 mm. Rozvor náprav je rovný hodnotě 2 595 mm.

Je paradoxem, že „největší MINI v historii“ je stejně jedním z nejmenších zástupců pseudoautomobilů ze segmentu SUV a crossoverů. Najdete menší vůz v daném segmentu? Našli jsme jen Toyotu Urban Cruiser a Daihatsu Terios. Ale větších je hned několik – například Nissan Juke a tolik oblíbená Suzuki SX4.

Stopy konceptu

Mini Countryman vychází z konceptu Crossover, který stejně jako sériovka překonal magickou hranici 4 metrů na délku. Psali jsme o něm už v roce 2009 (premiéru měl na pařížském autosalonu o rok dříve), takže na české silnice se dostal poměrně rychle.

Co si Countryman přinesl z prototypu a co naopak ne? Zachovány zůstaly všechny identifikační znaky MINI – výrazný přední gril, kulaté světlomety, kontrastní barva střechy oproti zbytku karoserie a velké množství prostoru (s ohledem na zástavbu karosérie).

Do sériové podoby se však nedostalo asymetrické otevírání dveří. Vpravo měl koncept klasické dvě boční dveře otevírané do boku. Vlevo však druhé dveře se otevíraly směrem vzad („odšoupnuly se“ po ližinách).

Zdroj fotografií: MINI.cz

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..