Elektrický šíp Nissan BladeGlider

nissan-blade-glider-koncepty Nissan BladeGlider na autosalonu v Japonsku (konkrétně v Tokiu) ukazuje případnou podobu sériového modelu. Ano, tenhle „šíp“ na 4 kolech se může za pár let prohánět i u nás. Bude se to však odvíjet od zájmu řidičů. Jedno je jisté – výrobci automobilů (zde spíše elektromobilů) konečně začínají pracovat se starou koncepcí rozložení váhy u aut se spalovací pohonnou soustavou.

Elektromobily umožňují nová řešení karosérie díky elektromotorům přímo v kolech a umístění baterií kdekoliv ve voze – o nich se více dozvíte níže.

Inspirace v LeMans

Hlavní inspirací pro tento koncept byl závodní model typu Deltawing, poprvé nasazený ve stáji Nissanu v roce 2012. Dalšími důležitým milníkem ve vývoji BladeGlideru je koncept Land Glider. Určitou inspirací mohl být i úsporný koncept L1 od Volkswagenu. Jak je vidět, Nissan není jediný, který pracuje s netradiční koncepcí nových generací vozů.

Pohonná jednotka

Koncept je (jak jinak) poháněný elektromotory – energii získávají z li-on baterií. Ty svou konstrukcí vychází z bateriové platformy vytvořené pro sériový elektromobil Leaf. Zde jsou baterie v zadní části vozu – díky velmi nízkému uložení (vzhledem k světlé výšce vozu) napomáhají k dobré stabilitě vozu.

Těžiště je velmi nízko, takže je automobil lehce ovladatelný. Tomu napomáhá i malý rozchod předních kol. Elektromotory jsou umístěné v středech zadních kol – i toto technické řešení by se mělo objevit u sériové podoby vozu.

Netradiční automobily (na svou dobu) vždy vyvolávají emoce. A to je záměrem i konceptu od Nissanu. Ten už dříve „šokoval“ veřejnost sériovkou Juke, která se oproti původním obavám skvěle prodává. Podobný poprask způsobila například 8. generace vozu Honda Civic.

Interiér konceptu

BladeGlider převeze maximálně 3 cestující. Sedadla jsou rozdělena jako 1+2. Řidič je vepředu sám, dva cestující sedí za ním. Sedadla jsou rozmístěna na středové podélné linii – váha plně naloženého vozu by měla být rozložená rovnoměrně.

Co by to bylo za koncept, kdyby se v jeho propagačních materiálech neobjevilo slovíčko carbon (karbon) alespoň na dvou místech? BladeGlider naštěstí netrhá partu, takže základní platforma vozu je z karbonu, a některé panely karosérie jsou z materiálu typu CFRP (Carbon-fiber-reinforced polymer – plast vyztužený karbonovými vlákny).

Zhlédněte video o konceptu BladeGlider

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..