Ženevský autosalon byl v roce 2012 dějištěm mnoha kultovních show. Jedním z nich je představení nové generace nejopěvovanějšího supersportu všech dob – Hondy NSX. Co nás dostalo? Ostré hrany, agresivní výraz a nepředimenzovaná mild-hybrid pohonná jednotka. Zní to zajímavě. Ale stačí novodobé NSX na starou legendu?
Hybridní pohonná jednotka
Nová Honda NSX (v podání konceptu) je poháněná přímovstřikovým (direct injection) šestiválcem. Je doplněn elektromotorem, který točivý moment ze spalovacího motoru přenáší (a mnohdy i posiluje) na převodovku. S elektromotory však pánové (a dámy) ještě nekončíme – další dva jsou u přední nápravy a ty už pohání samotná kola.
Supersport s hybridním pohonem není zrovna obvyklým artiklem, přesto Honda hlásí, že je vyprodáno. Ano během několika dní bylo nové NSX vyprodáno na rok výroby. Předprodej začal dříve, než byl venku finální sériový vzhled. Podobný úspěch mělo letos italské Lamborghini. Na silnicích se NSX objeví až v roce 2015.
Historický supersportovní odkaz
Odkaz nového NSX je všem více méně známý – legendární supersport s motorem (atmosféricky plněný šestiválec 3,0 l VTEC) uloženým před zadní nápravou se vyráběl v letech 1990 až 2005 a dodnes je jedním z nejoblíbenějších závodních vozů.
Nové NSX je dlouhé 4,33 metru a nízké 1,16 metru – při jízdě budete pekelně nízko u vozovky – i to má pomoci vtáhnout řidiče do tolik vychvalovaného jízdního prožitku.
Ostrost nad ostrost
Na určitých trzích bude NSX prodáváno pod hlavičkou luxusní divizi Hondy, která už mnoho let drtí své konkurenty především na málo známých trzích – je jím Acura. Premiéru měl automobil v Ženevě 2012, další představení si veřejnost užila až na japonském autosalonu Tokyo Motor Show.
Dvoudveřové ostré kupé dostalo do vínku design, který je ne nepodobný novému stylu Mazdy Kodo. Agresivní hrany jako japonská katana najdete nejenom na předním masce, ale i bocích. Zde přirozeně přecházejí do oblých převisů zadních kol.
Ostré hrany a maskulinní tvary – to je NSX. Zadek vozu nám výrazně připomíná idealizovaný koncept Aston Martin One. Své jistě udělají i kovaná kola velice podobná typu Hanzo od Dotz. NSX za sebou na silnici poznáte podle 10 silných LED svítilen v přední masce, které jasně kopírují V profil celého předku.
Interiér konceptu je vcelku jasný – luxusní alcantara a karbonová vlákna. Tato kombinace je sice trošku už ohraná, protože je mají všechny luxusní vozy, ale decentní kombinace červené textilie s kůží a šedočerných ploch na nás zapůsobila.