Sériový elektro-supersport BMW i8

BMW-i8-seriovky Nová elektromobilní divizi „i“ konečně představila sériovou podobu tolik propíraného elektromobilu BMW i8. Vychází hned z dvou automobilových konceptů, které jsme zpracovávali na Koncepty.cz: prototyp BMW i8 a BMW Vision EfficientDynamics.

Od obou si vzal to nejlepší a ejhle – i v pražském showroomu německé značky BMW je jeden model ke zhlédnutí (prozatím však pouze k němu). A během května 2014 bude přesunut na jiné prezentační místo. Pojďme se mu podívat pěkně na zoubek.

Design

Supersportovní kupé s vnitřním uspořádáním 2+2 (převeze dva dospělé a dvě děti) na ulici jen tak nepřehlédnete. Futuristické linie z konceptu Vision se sice lehce zklidnily, ale přesto jsou úchvatné a o několik světelných let napřed oproti konkurenci.

Design i8 využívá kontrastu stříbřité karosérie, modrých prolisů a hlavně výrazných „zářezů“ kolem přední ledvinkovité masky chladiče a pokračujíce na bocích.

Nejvýraznějším prvkem je výřez u zadních svítilen, který bychom čekali spíše na ženevském autosalonu u extrovertního konceptu, než na pražských ulicích. Naštěstí němečtí designéři mají „koule“ a prosadili do sériové výroby sebevědomý vůz s nepřehlédnutelným designem. A nadupaným motorem „pod kapotou“.

Z konceptu zůstaly zachovány i butterfly (označována jako tzv. motýlí křídla) dveře, které se otevírají směrem vzhůru a částečně bokem.

Pohonná jednotka

Slovní spojení „pod kapotou“ je záměrně v uvozovkách – benzínový turbomotor s třemi válci o celkovém objemu 1,5 litru je umístěný u zadní nápravy. Výkon je 170 kW a sekunduje elektromotor u přední nápravy s výkonem 96 kW. Elektronická řídicí jednotka umožňuje součinný provoz obou motorů, takže v jednom z režimů je BMW i8 čtyřkolkou.

U konkurenčních elektromobilů jsou akumulátorové články v podlaze pro lepší rozložení váhy a lepší ovladatelnost celého vozu. Zde jsou umístěny ve středovém tunelu mezi cestujícími.

Celkový výkon je 266 kW a kombinace elektromotoru a spalovací pohonné jednotky zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. Může se tedy směle porovnávat i s dalším sportovním supersportem Tesla Roadster. Spotřeba paliva má být údajně pod 3 litry na 100 ujetých kilometrů.

Dobíjení baterií je řešeno buď pomocí plug-in zástrčky, nebo částečně pomocí rekuperace brzdné síly – zde se tedy žádné překvapení nekoná.

Cena sériovky BMW i8

Základní cena tohoto modelu začíná nad 3 milióny. Přesněji prodejní cena základního modelu s danou motorizací (a vcelku luxusní výbavou) je, včetně daně z přidané hodnoty, 3 310 000 Kč. Takže čtenáři – kdo z vás už utíká do showroomu BMW pro nezávaznou objednávku?

Zdroj fotografií: BMW.cz

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..