Blíže k sériové podobě – hybridní BMW i8

BMW i8 blíže ukazuje, jak by mohla vypadat sériová podoba futuristického konceptu Vision EfficientDynamics z roku 2009. O tři roky později tu je koncept BMW i8 a v roce 2013 dokonce sériová podoba. A světe div se, výrazně vychází z konceptu i8 představeného ve Frankfurtu nad Mohanem.i8 je podobně jako i3 vozem z nové podznačky německého BMW. Modely s měkkým „i“ v názvu mají být samostatně prezentované od dalších vozů značky BMW.

Koncept je plug-in hybrid, který pohání elektrické motory (přední náprava) a přeplňovaný trojválec o objemu 1,5 litru (pohánějící zadní nápravu). Energii elektromotorům dodává li-on, který umožní dojezd bez emisí (čistě na elektřinu) až 35 kilometrů. Záleží samozřejmě na tom, jak moc budete šlapat na plyn.

Baterie se dobíjí buď regenerací pomocí brzd (autorekuperace), nebo pomocí plug-in zástrčky z klasické elektrické sítě. Baterie se při plug-in režimu nabijí na plnou kapacitu během 2 hodin.

Li-on baterie jsou umístění v centrálním tunelu, který je umístěn co nejníže, aby vůz měl vhodné rozdělení váhy a nízké těžiště. Rozložení váhy je ideální – 50 ku 50.

Výkony hybridu nejsou vůbec špatné (Tesla Roadster se jim může směle vyrovnávat), ale nevím, jestli by měl být i8 představován jako supersport. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h je za 4,6 vteřin.

I8 je koncipován jako luxusní supersportovní vůz – dokonce půjde o jeden z nejdražších v nabídce BMW. Cena není o nic příznivější i přes fakt, že spotřeba paliva by měla být na úrovni 2,9 litru na 100 kilometru.

Oproti dříve představenému konceptu Vision EfficientDynamics je i8 lehce upravená. Základní koncept expresivního dynamicky laděného vozu zůstal zachován, ale došlo na kosmetické změny.

Pryč je podsvícení předního grilu nasávání, lomená kapota má mnohem jemnější kontury, výrazné LED světlomety nejsou tak překryté hranou kapoty, … Změn je poměrně dost, celkově ukazují směr, jakým se vydá sériový vůz vycházející z těchto dvou konceptů.

Video:

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..