Dacia Duster – konkurence pro „českého“ sněžného muže?

Dacia DusterDacia Duster. Toto jméno se na automobilovém poli už jednou objevilo. A to v roce 2009 u koncepčního vozu rumunské Dacie. Přestože koncepční vůz Duster (více na Koncepty.cz) rumunské Dacie vypadal velmi netradičně a nadějně, tak se v sériové verze neobjeví. Místo něho bylo představeno pseudo SUV stejného jména (Dacia Duster).

Svým zaměřením má konkurovat například automobilu Škoda Yeti (což jste jistě pochopili z nadpisu článku). Tímto modelem si chtěla Dacia přihřát polívčičku, protože v současné době je poptávka po „terénních“ vozech, které však jejich uživatelé prohánějí po městech. Také tím chtěla Dacia zaplnit díru v trhu v podobě levného SUV vozu, který tu opravdu chyběl. V současné době jsou na trhu bohužel vozy spíše prémiovějších značek.

Jak bylo zmíněno výše, tak sériový Duster jako by z oka NEvypadl konceptu téhož jména. Nezůstal zde doslova kámen na kameni. Dacia vytvořila pro svůj sériový vůz jednoduchý design plný oblin a „SUV“ prvků. Těmi jsou myšleny například vytažené blatníky, oplastování podvozku, či široký rozchod kol. Takže netypických křivek z konceptu Duster se pravděpodobně nikdy nedočkáme. Je možné také že na to má vliv to, že na koncepční verzi spolupracoval s rumunskou Dacií i její chlebodárce francouzský Renault.

Stejně jako ostatní vozy rumunské Dacie vychází Duster ze stejné podvozkové platformy. Svými rozměry (délka 4310 mm, šířka 1820) patří mezi nejmenší vozy segmentu SUV, což jistě ocení i případní zájemci. Kdo by taky stál o robustní vozy, s kterými se bude manželkám/ i nám špatně parkovat v přeplněných městech.

Někoho překvapí, že na Starém kontinentu (rozumějte v Evropě) bude nabízena „okleštěná“ verze Dusteru. Bude zde totiž cílit především na řidiče, co požadují auto s dostupnou cenou. Vybavenější verze vozu Dacia Duster budou nabízeny například v Brazílii, či Rusku, kde o ně bude jistě zájem.

Sériová verze vozu byla představena na Ženevském autosalonu v tomto měsíci (březen 2010). Na trh se dostane model s klasickým pohonem předních kol, nebo 4×4. Někoho možná zaujme, že použitý 4×4 pohon je licencován od Nissanu. Pohon všech kol bude možné využívat přes 3 režimy. Těmi jsou: 50:50 (tedy „natvrdo“ bude pohon rozdělen mezi přední a zadní nápravu v daném poměru), pohon předních kol, nebo automatický, takže v případě potřeby bude zapojena zadní náprava.

Pod kapotou Dacie Dusteru naleznete 3 motory. Jedná se o zážehový motor o zdvihovém objemu 1,6 litru (81 kW) a dva vznětové motory o objemu 1,5 l s odlišnými výkony (63 nebo 77 kW). První Dacie Duster vyjedou z výrobní linky na jaře letošního roku a budou mířit do převážně do Evropy.

Zdroj: Autoblog.com

5 Comments

  1. Petrklíč 11/04/2010
  2. Jan Šraitr 13/04/2010
  3. Ondřej Martinek 14/04/2010
  4. Jan Krupka 21/04/2010
  5. Michal Novák 30/04/2010

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..