Dacia Duster. Toto jméno se na automobilovém poli už jednou objevilo. A to v roce 2009 u koncepčního vozu rumunské Dacie. Přestože koncepční vůz Duster (více na Koncepty.cz) rumunské Dacie vypadal velmi netradičně a nadějně, tak se v sériové verze neobjeví. Místo něho bylo představeno pseudo SUV stejného jména (Dacia Duster).
Svým zaměřením má konkurovat například automobilu Škoda Yeti (což jste jistě pochopili z nadpisu článku). Tímto modelem si chtěla Dacia přihřát polívčičku, protože v současné době je poptávka po „terénních“ vozech, které však jejich uživatelé prohánějí po městech. Také tím chtěla Dacia zaplnit díru v trhu v podobě levného SUV vozu, který tu opravdu chyběl. V současné době jsou na trhu bohužel vozy spíše prémiovějších značek.
Jak bylo zmíněno výše, tak sériový Duster jako by z oka NEvypadl konceptu téhož jména. Nezůstal zde doslova kámen na kameni. Dacia vytvořila pro svůj sériový vůz jednoduchý design plný oblin a „SUV“ prvků. Těmi jsou myšleny například vytažené blatníky, oplastování podvozku, či široký rozchod kol. Takže netypických křivek z konceptu Duster se pravděpodobně nikdy nedočkáme. Je možné také že na to má vliv to, že na koncepční verzi spolupracoval s rumunskou Dacií i její chlebodárce francouzský Renault.
Stejně jako ostatní vozy rumunské Dacie vychází Duster ze stejné podvozkové platformy. Svými rozměry (délka 4310 mm, šířka 1820) patří mezi nejmenší vozy segmentu SUV, což jistě ocení i případní zájemci. Kdo by taky stál o robustní vozy, s kterými se bude manželkám/ i nám špatně parkovat v přeplněných městech.
Někoho překvapí, že na Starém kontinentu (rozumějte v Evropě) bude nabízena „okleštěná“ verze Dusteru. Bude zde totiž cílit především na řidiče, co požadují auto s dostupnou cenou. Vybavenější verze vozu Dacia Duster budou nabízeny například v Brazílii, či Rusku, kde o ně bude jistě zájem.
Sériová verze vozu byla představena na Ženevském autosalonu v tomto měsíci (březen 2010). Na trh se dostane model s klasickým pohonem předních kol, nebo 4×4. Někoho možná zaujme, že použitý 4×4 pohon je licencován od Nissanu. Pohon všech kol bude možné využívat přes 3 režimy. Těmi jsou: 50:50 (tedy „natvrdo“ bude pohon rozdělen mezi přední a zadní nápravu v daném poměru), pohon předních kol, nebo automatický, takže v případě potřeby bude zapojena zadní náprava.
Pod kapotou Dacie Dusteru naleznete 3 motory. Jedná se o zážehový motor o zdvihovém objemu 1,6 litru (81 kW) a dva vznětové motory o objemu 1,5 l s odlišnými výkony (63 nebo 77 kW). První Dacie Duster vyjedou z výrobní linky na jaře letošního roku a budou mířit do převážně do Evropy.
Zdroj: Autoblog.com
Myslím že Dacia Duster svojí kvalitou zpracování nemůže v žádném případě soupěřit s naším Yetim. Jak by taky mohli rumuni (Dacie) se dostat k technickým postupům, které má k dispozici Škoda Auto?
Mohli, nezapomeň, že Dacii vlastní francouzský Renault a techniku 4×4 si vypůjčuje od zpřízněného Nissanu!!!
Ano je pravda, že Dacie spadá pod křídla Renaultu, i že techniku si propůjčuje od Nissanu. Časem se uvidí jestli Dacie zatočí s předraženým Yetim. Ani bych se tomu nedivil, když vidím jaký zájem vyvolal Duster mezi řidiči.
Mě se Duster líbí, je levnější a Renault mu propůjčuje kvalitu. Čas ukáže zda bude držák. Prodávat se bude jistě dobře.
co se týka Yetiho tak je to dobré auto, ale myslím tedy spíše věří, že kdyby Duster stal to co on tak se muže zahrabat a bude stát v koutě a neopřel by si o něj nikdo ani kolo. Dastřik je hooodně dobré auto za hoodně dobrou cenu mám zamluveného 4×4 dizlaka v te ,,plné výbavě“ a podle prodejcu se tady dostane asi až v říjnu, protože je předen vyprodán pro francouzký a německý trh to se Yetimu nemoho a nemůže stát