Hlavní stránka » 2010, Peugeot

Dravý elegán Peugeot EX1

13 května 2014 Žádný komentář

Peugeot konceptyFrancouzi si vždy užívali všemožná výročí a zrovna 200 let od založení jedné z jejich nejvýznamnějších automobilek (třikrát hurá pro Peugeot) si nemohli nechat ujít. A právě pro tuto příležitost si designové oddělení připravilo koncept EX1 – supersportovní elektromobil.

Designovka

Inspirací pro nový koncept EX1 byly bezesporu závodní prototypy Asphalte (1996) a 20Cup (2005). Poznatky, které Peugeot získal při vývoji a testování těchto vozů, zužitkoval pro plně funkční elektrický vůz EX1. Ten byl představen v roce 2010 na pařížském autosalonu. Kromě vnějšího designu vozu za povšimnutí stojí i atypické dveře, které se otevírají proti směru jízdy.

Motor, který tepe v kolech

Na nápravách jsou umístěné dva elektromotory – každý má výkon 125 kW. Dohromady mají celkový výkon 340 koní. Konstantní kroutící moment je 240 Nm. Výkon je přenášen na všechna 4 kola, takže dle nastavení to může být čtyřkolka i dvoukolka. Energie je získána z li-ion akumulátorů a mají kapacitu 30 kWh.

I elektromobil umí být zatraceně rychlý

Novinkou z května 2011 je překonání tehdejšího rychlostního rekordu pro elektromobily na Severní smyčce – na slavném závodním okruhu Nürburgring – tehdy koncept EX1 zajel čas 9 minut a 1,338 vteřin.

Uhlíkový interiér

Otevřený interiér alá kabriolet může na první pohled vypadat dosti nebezpečně u sportovního vozu, ale cestující se nemají čeho bát. Kabina s funkcí ochranného oblouku je vyrobená z karbonových vláken, které nabízejí nízkou váhu za současné vysoké odolnosti a ochrany cestujících.

Integrované popruhy bezpečnostních pásů ve skořepinových sedadlech také napomáhají aktivní bezpečnosti. Skořepiny pro řidiče a spolujezdce jsou poměrně netradičně součástí dveřních výplní, takže se otevírají společně s dveřmi.

Díky deflektoru v podobě velmi nízkého předního sklad může řidiči řídit koncept EX1 i bez helmy – deflektor i ve vysokých rychlostech umně zvládá udržet v interiéru vozu klid a mír.

Přístrojový displej je dobře viditelný nejenom pro řidiče, ale i spolujezdce – oba mají vždy aktuální informace o výkonu svého vozu. V interiéru je dobře patrný i zesílený středový panel, který zlepšuje torzní tuhost celé karosérie.

Zhlédněte video o konceptu EX1:

Podobné články:

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.