Koncept Chevrolet Volt je založený na nové platformě E-Flex od americké automobilky GM (General Motors). Tento vůz využívá k pohybu elektromotor napájený lithium-iontovými bateriemi (které jsou umístěny za zadními sedadly) a je doplňován přeplňovaným 3-válcovým spalovacím motorem o objemu 1 l, který dokáže pracovat na palivo E85, (směs 85 procent etanolu a 15 procent benzinu).
Vůz na jedno nabití akumulátorů ujede až 64 km, což pokryje většinu potřeb lidí z města kteří mají práci v okruhu 30 km od svého domovu. Po ujetí této vzdálenosti se zapojí do provozu spalovací motor, který nezačne vytvářet točivý moment kvůli pohonu, ale začne vyrábět elektickou energii kterou dobíjí akumulátor.
V případě že majitel vozidla jede na delší vzdálenosti systém E-Flex dokáže zpracovat benzín a dosah vozu se zvýší na 640 km což je určitě úctyhodné. Akumulátor váží přibližně 181 kg a jeho životnost by se měla rovnat 10-ti letem. Nabíjení baterie jde samozřejmě i tzv. plug-in, tedy z normální elektrické zásuvky, výstupy pro toto nabíjení se nachází na obou stranách vozu. Pro plné nabití baterií si musíte počkat asi 6 hodin.
Systém E-Flex je unikátní v tom že dokáže pracovat jak s pouze elektrickým zdrojem energie, tak jeho modifikace s vodíkovými palivovými článkami. Také lze použít dieselový motor pohánějící generátor pro vytváření elektrické energie pomocí bio-nafty, nebo spalovat čistý 100%-ní etanol. Možností je spoustu, proto GM tak vkládá naděje do tohoto revolučního systému.
Tento vůz od Chevroletu má být zlomový v chápání elektromobilů / hybridů, protože ukazuje že i takové vozidlo dokáže být vzhledově krásné a reprezentativní. Dvacetipalcová kola, charakteristická přední maska i celý design vychází z vozů jako Camaro a Corvette. Současně kombinuje nové materiály jako glazované polykarbonáty společnosti GE Plastics které jsou použity například v panoramatické prosklené střeše nebo v bočních oknech.
Maximální rychlost tohoto prototypu Chevrolet Volt je přibližně 130 km/h. Přední dvoj-roštová maska umocňuje robustní „muscle“ vzhled tohoto vozu. Avšak svými rozměry tento 5-ti místný vůz patří mezi ty střídmější vozy (délka 4404 mm, šířka 1798 mm, výška 1430 mm). Volt prošel mnoha aerodynamickými úpravami a testy a jeho 0,30 koeficient odporu vzduchu je více než uspokojivý.