Hlavní stránka » 2007, Opel

Hybridní Opel Flextreme

23 února 2009 Žádný komentář

Opel FlextremeKoncept Flextreme od automobilky Opel je výsledkem celosvětové poptávky po „ekologických“ vozech s nízkou spotřebou paliva a nízkou hladinou CO2 v spalinách. Tato studie využívá inovativní hybridní koncepci pohonu E-Flex, díky které produkuje méně než 40 g CO2/100km. Celý princip tohoto systému je v tom, že vozidlo do vybití akumulátorů jede pouze za pomocí elektromotorů a až poté se zapne dieselový motor o objemu 1,3 l.

Dieselový motor neslouží k pohonu vozidla, ale pouze k dobíjení akumulátorů. Dojezd na jedno nabití akumulátorů (55 km) je dostačující pro pokrytí většiny denní potřeby typického řidiče. Tento automobil lze dobíjet i z běžné el. sítě (plug-in). Plné nabití lithium-ionových baterií nastane po 3 hodinách nabíjení ze sítě 220 V.

Zajímavým konstrukčním prvkem jsou protisměrně se otevírající zadní dveře a dvojice dveří zavazadlového prostoru, které se otevírají do boku a zároveň nahoru nazvané FlexDoors. Tento prvek prý ztělesňuje přizpůsobivost automobilů vůči nárokům řidiče. Další praktickou vychytávkou je úložný prostor (FlexLoad) pod podlahou zavazadlového prostoru.

Nejvíc na tomto vozu překvapí asi umístění dvou vozítek Segway, která jsou nenápadně ukrytá v zavazadlovém prostoru. Svým dojezdem až 38 km, zvětšují dosah ekologického (bez spalin) provozu tohoto automobilu.

Na tomto 4796 mm dlouhém konceptu nejvíce zaujmou oblé tvary, které výrazně kontrastují s úzkými vertikálními světly ve tvaru písmena C, a klínovitou boční linií. Všechna okna i velké panoramatické střešní okno jsou prosklené lehkým polykarbonátem, čímž se uspořilo pár kilogramů váhy a tím se i nepatrně snížila spotřeba paliva.

Video

Podobné články:

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.