Renault Fluence – francouzské želízko v ohni

Renault Fluence Z.E.Na nedávném autosalonu ve Frankfurtu automobilka Renault představila několik Z.E. konceptů (Zero Emissions = nulové emise). Jedním z nich byl i Renault Zoe a nakonec i Renault Fluence, o kterém bude tento celý článek.

Tento 4820 mm dlouhý elektromobil z hlediska designu nepřináší nijaké neobvyklé kreace, které by stály za výraznější zmínku v tomto článku. Ale samozřejmě by to nebyl Renault, aby svůj vůz nevyšperkoval různými designovými prvky. Fluence je na první pohled klasický sedan, ale určitě každého zaujmou neobvyklé světlomety využívající systém hranolů, které usměrňují tok světelných paprsků od LE diod.

Také spodní hrana boku vozu je zvýrazněná výrazným prolisem, který je ještě „obtáhnut“ podsvícenou linií ve stejném odstínu jako horní část předních světlometů. Fluence „stojí“ na velkých 21 palcových kolech a všechny kola obsahují speciálně uzpůsobené polyuretanové plošky, které prý usměrňují pohyb vzduchu a zlepšují aerodynamiku tohoto vozu.

Samozřejmě, že nejdůležitější na tomto vozu je jeho pohon, tedy elektromotor, který dokáže vyvinout výkon až 95 koní. Na plné nabití Li-Ion akumulátorů může Fluence ujet až 160 km. Renault zabudoval do tohoto konceptu trojí typ dobíjení (který je prakticky identický s tím, který byl použit u vozu Zoe Z.E.). Baterie jsou dobíjeny také pomocí fotovoltaických článkům zabudovaným do střechy vozu.

Samozřejmostí je využití plug-in dobíjení (tedy přímo ze zásuvky elektrické sítě) díky kterému nabijete baterie na plnou kapacitu za 4-8 hodin. Dalším způsobem je tzv. „rychlo nabíjení“ díky kterému budete moct nabít akumulátory za 20 minut, ale samozřejmě rychlé nabíjení škodí bateriím.

Posledním způsobem „nabíjení“ je systém Quickdrop, který se ale dá využít jen na speciálních dobíjecích stanicích Renault. Při tomto nabíjení budete mít plnou kapacitu akumulátorů za neuvěřitelné 3 minuty, jenže nejedná se o nabíjení, ale pouze o vyměnění vašich baterií za nové, takže se spíše jedná o reklamní trik automobilky Renault.

Video

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..