Koncept A1 Sportback vychází ze studie Metroproject a je to další pokus automobilky Audi prorazit v sféře „malých“ aut po neůspěchu s vozem A2. Pětidvéřová A1 se snaží zaujmout hybridní koncepcí pohonu a neobvyklého vzhledu z kterého pravděpodobně v sériové verzi moc nezbude. Takže například světomety z vysokovýkonových LED diod budeme muset oželet. O pohon se stará hybridní kombinace benzinového čtyřválce o zdvihovém objemu 1,4 l (TFSI) o výkonu 150 koní a elektromotor o výkonu 27 koní a točivém momentu 150 Nm. Díky této kombinaci kombinovaná spotřeba je přibližně 3,9 litru na 100km/h a emise pouze 92 g/km CO2.
Li-ion baterie které pohání elektromotor a jejiž kapacita stačí na ujetí 100km (bez použití benzinového motoru) se dají nabíjet z klasické elektrické sítě ( plug-in ). Baterie se také nabíjejí při brzdění vozu za pomoci rekuperačních brzd.
Výkon motoru je přenášen skrze 7-mi stupňovou převodovku S-tronic na přední kola, kde se nachází i elektronický diferenciál spolupracující s novovou verzí stabilizačního systému ESP. O ůsporu paliva se také stará systém Stop-Start který se v poslední době montuje do většiny nových vozů.
Se svojí délkou bezmála 4 metrů koncept Audi A1 Sportback zrychlí na stovku za 7,9 sekundy a maximální rychlost je 200 km/h. Jako zvláštní detail je zadní sklo rozděleno na dvě části vertikální linkou o jejímž ůčelu se může diskutovat.