Tento systém má několik názvů (Stop/Start, Stop & Start, Stop & Go), avšak vždy značí jediné. A to výrazné snížení spotřeby paliva automobilu při provozu například ve městě, kde se často zastavuje na křižovatkách, či přechodech. Snížení spotřeby záleží na konstrukci systému, ale pohybuje se mezi 5-20%.
Vozy se zabudovanou technologií Stop & Start jsou často označovány jako mikrohybridy. S plnohodnotnými hybridy toho mají společného pramálo, spíše se jedná o určitý trik automobilek svést se po trendu „hybridní technologie“.
Stop & Start využívá vhodně upraveného generátoru, který zastává i funkci klasického startéru. Stop & Start zastavuje motor vždy, když vozidlo není v pohybu. Specifická elektronika v případě zastavení automobilu si uloží do své paměti přesnou polohu jednotlivých válců a jejich aktuální spalovací cyklus.
Díky tomu po stisknutí plynového pedálu (u automatů), nebo uvolnění brzdového pedálu (záleží na konstrukci) umožní efektivní a rychlé rozpohybování motoru. „Nové“ nastartování motoru trvá přibližně 0,85 sekundy. Tato technologie lze u většiny modelů jednoduše vypnout tlačítkem, jenže kdo by nestál o snížení spotřeby?