Hlavní stránka » Opel

Opel RAKe – dvoumístný koncept elektromobilu

5 června 2014 Žádný komentář

Opel RAKeOpel se nenechal na frankfurtském autosalonu v roce 2011 zahanbit mnohonásobně většími automobilkami a přivezl sebou neotřelý koncept. Takový, který všem vytřel zrak – a i po několika letech je jedním z nejvýraznějších automobilových prototypů představených vůbec.

Jde o dvousedadlový vůz RAKe s nulovými emisemi. Hádáte správně, že je to „další“ elektromobil. Pohání ho jediný akumulátor s trvalým ývkonem 10 kW a špičkovým výkonem 36kW. Na jedno nabití baterií má ujet 100 kilometrů. Což na dojíždění do města za prací jistě stačí.

Žádné elektro-tintítko to není…

Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 120 kilometrů v hodině – ne že by se z tak malého motorku dalo vymáčknout ještě více. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvádne koncept RAKe za rovných 13 sekund.

Sedadla jsou seřazena za sebou v tandemu – v podstatě se jedná o 4 kolovou elektromotorku. Díky malému rozvoru umožňuje tato novinka perfektní zatáčení i na malém poloměru, takže je ideální pro náročný městský provoz, kde by kdekdo ocenil mrštnost motorek.

Má RAKe budoucnost?

Jaké jsou plány s tímto neotřelým vozítkem není jisté – rádi bychom ho sice viděli na silnicích, ale celkově se elektromobily neprodávají v takových masách, že by se vyplatilo investovat do reálného vývoje sériového RAKe automobilu. Malou nadějí může být to, že s podobnou „motorkovou“ koncepcí nepřichází jen Opel, ale Nissan ji otestoval už 2x. A to už něco znamená.

Má rozhodně výhody oproti klasické široké platformě – lehčí, aerodynamičtější (má nižší koeficient cx) a je na ovládání mnohle jednodušší. Nabízí také solidní stabilitu a také moderní vzhled, který by mohl zaujmout mladistvou (a v tomto případě i bonitní) cílovku.

Zhlédněte videa o konceptu Opel RAKe:

Podobné články:

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.