Model Insignia dnes zná nejspíše každý motorista, který alespoň očkem sleduje dění kolem automobilů. Kdo by si taky nemohl nevšimnout majestátně vypadajícího modelu, který vyhrál evropskou soutěž Auto roku 2009 (Car of the Year 2009). Tohoto výsledku se dobrali vybraní novináři a odborníci z 23 zemí celého světa.
Sériová verze modelu Insignia vychází ze 7 let starého konceptu, který se honosil stejným jménem. Tento koncept Opel Insignia (více na Koncepty.cz) měl ukázat směřování značky v segmentu velkých sedanů, kde do roku 2003 měl Opel svůj model Omega. V době představení konceptu Insignia nebylo jasné v jaké podobě, či jestli vůbec se dostane do sériové podoby. Dnes po 7 letech víme, jak to dopadlo. Insignia už 2 roky brázdí naše silnice.
Sériově vyráběný Opel Insignia sice není přesnou kopií stejnojmenného konceptu z roku 2003, ale je jeho důstojným umírněným nástupcem. Boční část vozu dostala do vínku nový design, který s tím z konceptu nemá nic společného. Výrazným prvkem se zde stal otočený profil písmene L, který se použil už u nové generace Opelu Astra.
Z konceptu zůstal zachován výrazný gril přední masky, který je stále dominantním prvkem. Výraznou změnou však prošla záď vozu, který využívá klasické sedan konstrukce a zapomíná na zajímavého „křížence“ kombi a sedanu ze 7 let starého koncepčního modelu Insignie.
Sériovka si však zachovala mohutnost, takže na silnici Insignia působí jako autorita. Ony samotné rozměry vozu (délka 4830 mm; šířka 1856 mm; výška 1498) působí samo o sobě majestátně, natož v kombinaci s výraznými liniemi Insignie.
Jako pohonné agregáty využívá Insignia jak benziňáků, tak nafťáků. V nabídce jsou 4 benzinové motory (některé i s možností 4×4 pohonu) od objemu 1,6 až po 2,8 litru. Nabízené naftové motory jsou vždy dvoulitry, které se liší výkonem a spotřebou.
V době svého představení byla Insignie tím nejlepším od Opelu, co jste si mohli pořídit. Celý vůz byl prošpikován moderními technologiemi. Za zmínku stojí například systém OpelEye, který řidiče upozorňoval na přejetí bílých čar na silnici (bez použití směrových světel). Další zajímavou vlastností tohoto systému bylo rozeznávání dopravních značek podél silnice, které poté v zjednodušení formě zobrazoval na přístrojové desce, potažmo displeji.
Dalším promyšleným technologickým prvkem byly adaptivní světlomety, které se natáčely do zatáček, aby řidiči ukázaly, co ho v zatáčce čeká a nemine. Tyto změny prováděla Insignie automaticky sama, stejně jako přepínání světel město/dálnice apod.
Insignia se dostala na trh v podobě 4dvéřové, 5dvéřové verze a kombi odrůdy s názvem Sports Tourer. Takže případný zájemce si může vybrat podle své libosti a svých možností. Abych nezapoměl, tak Opel představil nedávno i vylepšenou sportovní verzi OPC (Opel Perfomance Centre). Tato nadupaná verze se liší od klasického modelu jak po motorové části, tak i po pár stylistických úpravách designu zevnějšku a interiéru. Kde získat automobil Opel Insignia? Mno přeci na místě zvaném „autorizovaný dealer Opel„. To napadne snad každého.
Zdroj: Conceptcarz.com , Conceptcarz.com