Dnes tu mám pro vás další stylovku. Přestože se po našich českých silnicích už nějakou dobu prohání, tak mu to neobralo na dravosti. O kom že to mluvím? Přeci o Kia Soulu. Ano to je ten automobil, který jste vídali spíše na billboardech kolem silnic, než přímo na silnici.
Sériová verze automobilu Kia Soul pochází ze stejnojmenného konceptu, který byl představen v roce 2008. Koncept Kia Soul byl představen ve třech odlišných designových stylech. Byly to divoký Burner, třpytivý Diva a nakonec zcestovalý Searcher. Nejzajímavější však byl Kia Soul Burner, jehož dračí design se objevil za příplatek v sériové verzi. Je možné, že Soul Diva se také dostane na silnice v podobě příplatkového designu. Přeci jenom po světě pobíhá hodně movitých „paniček“, které by si ho koupili. Ale konec konceptům a zpět k sériovce Kia Soulu.
Pod kapotou sériové Soula nalezneme jak benzínové, tak naftové motory. Tedy přesněji od každého jeden. Je pravda, že korejská Kia šetřila na velkém výběru pohonných agregátů, ale aspoň zákazníci nemusí volit mezi 10 „skoro“ stejnými motory. Jako zástupce zážehových motorů se objevil motor 1,6 l CVVT o výkonu 93 kW. Druhým motorem, který máte na výběr u Kia Soulu je vznětová šestnáctka (1,6 l) VGT s výkonem 94 kW. Benzínový agregát je nabízen pouze s manuální převodovkou, zato u naftového motoru můžete volit mezi manuálem, nebo automatickou převodovkou.
Množstvím laků karosérií a speciálním polepům (alá zebra, krokodýl, či leopard) se snaží být Kia Soul tzv. „stylovkou“. Chce být tedy trendy a módní a zapůsobit tím na mladou generaci, která má být hlavní cílovkou tohoto korejského pseudo SUV.
Ona sama karoserie vozu je poměrně netradiční a mladé lidi může zaujmout svým nádechem rebelství. Prolisem zvýrazněné blatníky mohou nalákat i zájemce o vůz s „terénějším“ vzhledem, přestože se Soulem se moc lidí do terénu nepodívá. Vždyť taky není na to stavěný. Jedná se spíše o městské vozítko. Kia označila Soula jako aspiranta na zakladatele segmentu CUV (Crossover Utility Vehicle). Má se tedy jednat o malý městský crossover. Rozměry vozu Kia Soul (délka 4105 mm, šířka 1785 mm, výška 1660 mm) vypovídají o tomtéž. Tedy že Soul se hodí spíše do přeplněného města.
Boční pohled na horní polovinu vozu mi sice evokuje druhou generaci naší Škody Fabia, ale Soulu to sluší mnohem více. Svým vzezřením působí Kia Soul jako magnet na pohledy kolemjdoucích. Sériových automobilů s takto zvláštním designem se po našich končinách neprohání. Uvidíme, jak se mu bude dál dařit. Kia se snaží čas od času oživit Soul novým příplatkovým designem, ale moc často ho na ulicích není vidět, což jistě ukazuje na jeho prodejnost.
Z mého pohledu je Kia Soul velmi povedeným autem, které své majitele potěší neotřelým designem. Vypadá tak dobře, že automobily typu VW Golf se mohou se svým konzervativním vzhledem schovat, protože by je mohl převálcovat. Přestože vypadá z venku velmi prostorně, tak v interiéru tak není. Interiér je poměrně malý, což leckoho může odradit.
Ještě bídněji je na tom zavazadlový prostor, kam těžko uložíte něco většího než 2 igelitové tašky. Pokud ho tedy nepřemluví vyzývavý design. Avšak to už je na každém, čemu dá přednost.
Zdroj: Leftlanenews.com
Zvláštní, že jsem ho na našich silnicích ještě neviděl a ani neznám nikoho kdo by ho vlastnil. Nejspíše to vypovídá o jeho prodejních úspěších.
Ale nemůžu říct, že by se mi nelíbil, má v sobě takový východní šmrnc.
Máme ho doma 🙂 a super !