Ford Kuga – lítá konkurence pro ostatní pseudo SUV?

Ford Kuga crossover Přestože Ford Kuga jezdí po našich silnicích už nějaký ten pátek, tak většina motoristů, či řidičů netuší, odkud pochází vzhled tohoto pseudo SUV. Samozřejmě pochází z koncepčního vozu, který byl představen před Kugou. Tímto konceptem je Ford Iosis X z roku 2006.

Koncept Iosis X v době své premiéry na Pařížském autosalonu byl představitelem tzv. kinetického designu. Ten je u Fordu už několik let používán u všech nových modelů, či faceliftů starých vozů. Vyznačuje se ostrými liniemi, které mají ztvárnit dynamický pohyb automobilu. Kinetický design se používá u automobilky Ford od roku 2004 a má ho na „svědomí“ Martin Smith (výkonný ředitel designu v evropské pobočce Fordu). Ale zpět k samotné sériovce, která vychází z konceptu Iosis X, tedy Fordu Kuga.

Kuga je zástupcem segmentu crossover, takže spadá do škatulky městských větších vozů s nádechem SUV prvků a pohonu 4×4. Ford se tímto vozem rozhodl zaplnit díru ve svém portfoliu vozů, aby tím oslovil novou skupinu zákazníků.

Z konceptu Ford Iosis X si Kuga vzal jen to nejlepší. Samozřejmě dynamický ráz konceptu do podoby sériovky poměrně zkrotnul, přesto Kuga na silnicích vyčuhuje. Platforma, na které Kuga stojí, pochází od vozu Focus, ale změn doznal rozchod a rozvor, který je samozřejmě větší. Také podvozek doznal změn a tlumiče jsou tvrději nastavené.

Znaky SUV jsou na „Kugovi“ zjevné už na prvý pohled. Mluvím tu o výrazných podbězích kol, vyšší světlé výšce, či celkové robustnosti karoserie. Pokud jste ochotni si připlatit, tak se můžete těšit i na pohon všech kol, tedy 4×4.

Díky němu se můžete vydat i do lehčího terénu. Opakuji do „lehčího terénu“, protože Kuga je spíše městský/dálniční automobil. Stejně drtivá většina majitelů SUV/crossover vozů se svými 4×4 miláčky nikdy nevyjedou do terénu. Neví se proč, ale nejspíše většina těchto řidičů si kupuje „terénní“ vozy jen díky jejich majestátnímu muskulaturnímu vzhledu.

Přestože by to do Fordu nikdo neřekl (aneb vtípky „Fordem tam a vlakem zpátky“) tak Kuga je podařený automobil, který vyniká svým precizním řízením a dynamickým vzhledem. Samotnou kapitolou je však pohon. Do vínku dostal Ford Kuga pouze jednu motorizaci a to dvoulitrový 4válec v dieselu. Je rozhodně škoda, že v nabídce není více motorů, přestože tento diesel (136 koní) dokáže Kugu dostatečně rozpohybovat.

Škoda, že takový automobil jako Kuga nemá v portfoliu více automobilek. Konkureční boj mezi těmito typy vozů by mohl být velmi zajímavý a pro zákazníka prospěšný. Vždyť čím je větší konkurence, tím se automobilky snaží nabídnout více kvalitnějších „služeb“, aby ho dostali na svou stranu. Takže buď dáte přednost novému Kugovi, nebo zajdete do prodejen typu autobazar a vyberete si nějaký ojetý model.

Z Fordu Kuga se vyklubal poměrně lítý konkurent ostatním vozidlům ze segmentu SUV / crossover. Jestli se mu podaří dostat ostatní do kolen ukáže čas. Prozatím dávám palec nahoru Forde!

Zdroj: Motorauthority.com

Jeden komentář

  1. Ondřej A. 04/05/2010

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..