Hyundai ix35 – má na usednutí na trůn krále SUV?

Hyundai ix35 - aneb evropský Tucson Jak už to tak bývá, tak některé koncepty se stanou skutečností a objeví se v sériové výroby. Leckdy dokonce pod totožným jménem. Toto však není ten případ. Možná napůl, protože koncept Hyundai ix-ONIC se dostane na silnice v podobě automobilu Hyundai ix35. Dokonce většina prvků a vzhled se přenesl z konceptu, takže tu máme pěkně nadupaného aspiranta na piedestal krále SUV.

Že na tom Hyundai ix35 není tak dobře? Já myslím, že se každopádně stane konkurentem pro všechny vozy tohoto segmentu. Vždyť taky jde o „evropské“ auto. Tedy pokud to berete podle místa, kde byl projektován design a konstrukce. To bylo v německém designovém studiu korejské automobilky Hyundai. Někoho třeba zaujme, že nová ix třicetpětka je evropskou verzí pro Hyundai Tucson, který se bude prodávat mimo Evropu.

Proč si asijská automobilka nechala dělat design v Evropě? Protože po několika průzkumech zjistila, že čistokrevný asijský design není moc oblíbený u konzervativních obyvatelů Starého kontinentu. Samozřejmě, že se ve voze Hyundai ix35 nezapře asijská krev. Nechybí tu samozřejmě typické znaky automobilky Hyundai jako hexagonální maska chladiče, či elegantní linie.

Z konceptu Hyundai ix-ONIC z roku 2009 si nový ix35 vzal kompletní vnější design, kromě dvou maličkostí. Prvou jsou tvary pro světlomety denního svícení/mlhovky. Úzké srpovité tvary známé z konceptu, se v sériové verzi neobjeví. Nahradily je klidnější obrysy, které nevypadají tak excentricky. Druhým rozdílem jsou změněné zadní světlomety, které dostaly do vínku oblejší tvary.

Jinak ale jde stále o dynamický vůz, se sebevědomým postojem a náznaky prvky SUV. Těmi myslím zvýrazněné blatníky, oplastování podvozku a prahů, a zvýšená světlá výška. Rozhodně to není žádné ořezávátko, které by se mělo ve svém segmentu SUV ztratit. Na to jsou jistě lepší aspiranti.

O bezpečnost se budou starat jak klasické airbagy pro řidiče a spolujezdce, ale také boční, ba dokonce okenní airbagy. Nově také Hyundai zapracovala na zesílení podelných nosníků v konstrukci vozu. Takže případná nárazová energie vznikající z kolize bude výrazněji pohlcována. Což se také cení, protože každý nový prvek bezpečnosti je plus.

Pod kapotou automobilu Hyundai ix35 můžeme naleznout trojici pohonných agregátů. Bude se jednat o 1 vznětovou a 2 benzínové jednotky. V prvém případě jde o čtyřválec 2.0 CRDi o výkonu 100 kW, nebo 135 kW. Samozřejmě záleží na tom, jakou si z těchto dvou verzí zákazník vybere.

Mezi zástupce benzínových motorů můžeme jistě započítat jak hliníkový čtyřválec 2.0i DOHC s technologií variabilního časování ventilů. Do tohoto motoru je implementováno také sací potrubí s proměnnou délkou. Druhým a poslední zástupcem „benziňáků“ je přímovstřiková šestnáctka (1.6 GDI) o výkonu 103 kW.

Hyundai ix35 se bude vyrábět v továrně sesterské automobilky Kia v slovenské Žilině. Jeho konkurent Kia Sportage se zato bude vyrábět v továrně Hyundai v českých Nošovicích. Že to nechápete? Šlo o „provozní a logistické důvody“. Dnes už si každá automobilka vyrábí své modely sama“ – děkuji Pavlovi Vojáčkovi za komentář, který tuto situaci osvětlil. Jedno je však jisté. Hyundai ix35 pěkně zatočí segmentem vozů SUV.

Zdroj: Carscoop.blogspot.com

5 Comments

  1. Jan Šraitr 13/04/2010
  2. jiří 10/01/2011
  3. Pavel Vojáček 23/12/2011
  4. seriovak 23/12/2011
  5. pepa 22/01/2012

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..