Jak už to tak bývá, tak některé koncepty se stanou skutečností a objeví se v sériové výroby. Leckdy dokonce pod totožným jménem. Toto však není ten případ. Možná napůl, protože koncept Hyundai ix-ONIC se dostane na silnice v podobě automobilu Hyundai ix35. Dokonce většina prvků a vzhled se přenesl z konceptu, takže tu máme pěkně nadupaného aspiranta na piedestal krále SUV.
Že na tom Hyundai ix35 není tak dobře? Já myslím, že se každopádně stane konkurentem pro všechny vozy tohoto segmentu. Vždyť taky jde o „evropské“ auto. Tedy pokud to berete podle místa, kde byl projektován design a konstrukce. To bylo v německém designovém studiu korejské automobilky Hyundai. Někoho třeba zaujme, že nová ix třicetpětka je evropskou verzí pro Hyundai Tucson, který se bude prodávat mimo Evropu.
Proč si asijská automobilka nechala dělat design v Evropě? Protože po několika průzkumech zjistila, že čistokrevný asijský design není moc oblíbený u konzervativních obyvatelů Starého kontinentu. Samozřejmě, že se ve voze Hyundai ix35 nezapře asijská krev. Nechybí tu samozřejmě typické znaky automobilky Hyundai jako hexagonální maska chladiče, či elegantní linie.
Z konceptu Hyundai ix-ONIC z roku 2009 si nový ix35 vzal kompletní vnější design, kromě dvou maličkostí. Prvou jsou tvary pro světlomety denního svícení/mlhovky. Úzké srpovité tvary známé z konceptu, se v sériové verzi neobjeví. Nahradily je klidnější obrysy, které nevypadají tak excentricky. Druhým rozdílem jsou změněné zadní světlomety, které dostaly do vínku oblejší tvary.
Jinak ale jde stále o dynamický vůz, se sebevědomým postojem a náznaky prvky SUV. Těmi myslím zvýrazněné blatníky, oplastování podvozku a prahů, a zvýšená světlá výška. Rozhodně to není žádné ořezávátko, které by se mělo ve svém segmentu SUV ztratit. Na to jsou jistě lepší aspiranti.
O bezpečnost se budou starat jak klasické airbagy pro řidiče a spolujezdce, ale také boční, ba dokonce okenní airbagy. Nově také Hyundai zapracovala na zesílení podelných nosníků v konstrukci vozu. Takže případná nárazová energie vznikající z kolize bude výrazněji pohlcována. Což se také cení, protože každý nový prvek bezpečnosti je plus.
Pod kapotou automobilu Hyundai ix35 můžeme naleznout trojici pohonných agregátů. Bude se jednat o 1 vznětovou a 2 benzínové jednotky. V prvém případě jde o čtyřválec 2.0 CRDi o výkonu 100 kW, nebo 135 kW. Samozřejmě záleží na tom, jakou si z těchto dvou verzí zákazník vybere.
Mezi zástupce benzínových motorů můžeme jistě započítat jak hliníkový čtyřválec 2.0i DOHC s technologií variabilního časování ventilů. Do tohoto motoru je implementováno také sací potrubí s proměnnou délkou. Druhým a poslední zástupcem „benziňáků“ je přímovstřiková šestnáctka (1.6 GDI) o výkonu 103 kW.
Hyundai ix35 se bude vyrábět v továrně sesterské automobilky Kia v slovenské Žilině. Jeho konkurent Kia Sportage se zato bude vyrábět v továrně Hyundai v českých Nošovicích. Že to nechápete? Šlo o „provozní a logistické důvody“. Dnes už si každá automobilka vyrábí své modely sama“ – děkuji Pavlovi Vojáčkovi za komentář, který tuto situaci osvětlil. Jedno je však jisté. Hyundai ix35 pěkně zatočí segmentem vozů SUV.
Zdroj: Carscoop.blogspot.com
Ix 35 se 100 kW vznětovým 2.0 litrovým motorem CRDi ve verzi Style jsem měl půjčenou na víkend. Auto mě nejprve dostalo svým mimořádně povedeným venkovním ale i vnitřním designem a posléze i svými jízdními vlastnostmi. Zpočátku bylo auto dost syrové, jelikož mělo najeto pouze 35 km, což se projevilo i na spotřebě, ale věřím, že časem po zajetí by se hodnoty ustálily na údaje uváděné výrobcem.
Auto je nadopováno elektronikou, která funguje velice dobře a vůz má vynikající jízdní vlastnosti za všech provozních podmínek. Oceňuji v případě potřeby připojení 4×4 nastálo, asistent sjezdů z kopců (kdy auto samo přibržďuje, takže jen točíte volantem a na pedály nemusíte vůbec sáhnout), funkci rozjíždění do kopce, kdy do přidání plynu auto samo stojí, takže nemusíte používat ruční brzdu, bezklíčové otevírání a startování vozu a vůbec celý systém pohonu všech kol a systém proti převrácení vozu a ESP.
Všechno funguje a spolupracuje jako jediný celek a slogan Hyundaie „Řídím svůj svět“ je opravdu na místě! Jízda tímto autem je jízda v jiném světě. Za přijatelné peníze dostanete auto v maximální výbavě, kde u konkurence připlácíte za každou maličkost. Navíc záruka 5 let bez omezení kilometrů… Co víc si přát???
Koupil jsem si ix 35- 1,6- 135 koníků comfork,,to je pojezděníčko a to jsem jezdil lepšími ale na tohle nedám dopustit,čau jirka
Vím,že to píšu hodně pozdě,ale na článek jsem narazil až teď. V Žilině (Kia) se vyráběl Hyundai IX 35 a Nošovicích (Hyundai) se vyráběla Kia Venga. Bylo to z provozních a logistických důvodů. Dneska už si každá automobilka vyrábí své modely sama. Je to z důvodů většího zájmu o IX 35 a Sportage než IX 20 a Vengu. Vím to,protože prcuji v Hyundai.
Děkuji za informace přímo z místa dění. Parafrázoval jsem váš text přímo v článku, aby všechny informace byly na jednom místě.
Děkuji.
Ondřej Martinek
Prosím vás o vaší zkušenost s „ix 35, 2.0 CRDi 4×4 100kw“ co se týče spotřeby paliva. Pokud se pro něj rozhodnu,tak ho budu mimo jiný hodně využívat pro zaměstnavatele a podle techničáku, kde je uvedená kombin. spotřeba 5,7 L mu ji budu i „fakturovat“ . Můj dotaz je, zda se dostanu na tuto hodnotu, nebo s čím musím počítat. Děkuji pepa