Hyundai ix-ONIC – předchůdce nového Tucsona?

Hyundai Ix-OnicStudie Hyundai ix-ONIC byla představena na ženevském autosalonu v roce 2009. Tento vůz používá známý systém šetření paliva Stop-Start ( u Hyundai nazvaný známý jako ISG, nebo Idle Stop & Go). Tento koncept byl navržen v Evropě, ikdyž v sobě nezapře korejský původ.

Na přední masce byla použita hexagonální mřížka kterou Hyundai používá od roku 2006 která byla použita i pro model Hyundai I-mode. Celkový vzhled tohoto nového konceptu ix-ONIC vychází z dříve už zmiňovaného I-mode vozu a hlavně využívá plynulé linie a klínovité profily nad podběhy kol. Celkový dojem z vozu je velmi dynamický a neobvyklý.

Jako pohon byl použit zážehový čtyřválec o objemovém zdvihu 1,6-litr GDI doplňovaný turbodmychadlem. Pro přenos točivého momentu na kola je použita dvojspojková 6-ti rychlostní převodovka. Tento motor patří mezi novou generaci pohoných jednotek od automobilky Hyundai, který je určen hlavně pro vozy 4×4 a produkuje 149 g / km CO2.

Crossover ix-ONIC (kódové označní HED 6) je předobrazem nového Tucsona, ale v sériové verzi se bohužel nedočkáme asi 21 palcových kol a světlometů s technologií LED. Tento vůz se svými rozměry ( délkou 4400 mm, šířkou 1850mma výškou 1650mm ) patří do tzv C-segmentu přesněji do sféry SUV.

Zadní okna byla projektována ve spolupráci s společností Plastics (stejně jako u konceptu Hyundai QarmaQ) a použití vysokoodolných plastů umožnilo designérům použít prostorovější konkávní tvar okna. Interiér v tomto pěti-sedačkovém vozu je koncipován stejně futuristicky jako zevnějšek vozu. Za všimnutí stojí použití lehkých slitin hořčíku a podsvícení interiéru modrými LED diodami.

Dodatek k 28. Březnu 2010: Hyundai ix-ONIC se dostane do sériové výroby pod jménem Hyundai ix35 (více na Sériovky.cz).

Video

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..