Opel Insignia – vlajkový koráb

Opel Insignia koncept Opelu chyběl v roce 2003 v portfoliu vozů velký sedan, takže premiéra konceptu Insignia byla očekávatelná. Koncepční model Opel Insignia byl představen před dlouhými 7 lety na Frankfurtském autosalonu.

Vlajková loď v podobě vozu Opel Insignia se opravdu dostala z prostředí konceptů na klasické silnice, ale o tom jindy. Dnes se chci zaměřit na samotný koncept, který v roce 2003 při svém předvedení veřejnosti získal poměrně dost sympatií. Na svědomí to měl například nadčasový elegantní design, výrazný rysy a promyšlené technologické prvky.

Opel Insignia vypadá poměrně mohutně, což podtrhuje hlavně velký gril chladiče a výrazné blatníky. Zajímavým prvkem je záď vozu, která neodpovídá původní myšlence sedanu, vypadá spíše jako sportovně střižený kombi. Příkře svažující záď dává vozu určitý šmrnc a rozhodně by se za ním kdekdo otočil. Design vozu byl poměrně netradiční na tehdejší poměry. Dokonce i v současné době má v sobě cosi futuristického.

Například dveře jsou zajímavou částí konceptu Insignia. První pár se otevírá klasicky od sebe, avšak u zadního tomu tak není. Tyto dveře se odsouvají směrem dozadu pomocí vzpěr, které nepotřebují nevzhledné lišty v karoserii. Pokud se toto řešení dostane i do sériových vozů, tak můžeme zajásat. Kdo by taky chtěl mít na automobilu lišty, či drážky pro vedení dveří?

Netradičně jsou řešeny kliky dveří, které nevyčnívají z karoserie. Až po stisknutí dálkového ovladače (transpondéru) v klíčkách se kliky předních dveří vykloní a zadní pár dveří se otevře sám pomocí speciálních vzpěr, jak jste se dozvěděli výše. Toto řešení zapuštěných dveřních klik je v současné době běžné u dražších automobilů, ale na tehdejší poměry to bylo něco nebývalého.

Pod kapotou najdeme naftový 5,7 litrový motor, jehož největší výkon je 344 koní. Takový výkon pro prémiový model je určitě dostačující. Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h, protože před 7 lety tato rychlost byla poměrně vysoká.

Panaromatické prosklení střechy navazující na přední sklo pokračuje až nad zavazadlový prostor. Interiér je díky tomu na první pohled vzdušný a všude je dostatek světla. O ekonomické stránce věci se raději nebudeme bavit, protože případná oprava této panoramatické libůstky by vyšla na astronomickou částku.

Luxusně podaný interiér by uspokojil požadavky i toho nejnáročnějšího zákazníka. Kdo by taky odolal koženým sedačkám a dřevem vykládaným interiérem? Autorizovaný dealer Opel – tak přesně na toto místo směřovali své prosby fanoušci konceptu Insignia. A opravdu tento koncept se dostal do sériové podoby.

Dodatek k 16. Července 2010: Opel Insignia se dostal do sériové výroby (více na Sériovky.cz).

Zdroj: Conceptcarz.com

2 Comments

  1. Milan 05/11/2010
  2. admin 05/11/2010

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..