Francouzský elektro-švihák Renault Frendzy

Renault Frendzy koncept Frankfurtský autosalon v roce 2011 patřil k jedněm z největších automobilových akcí v daném období – především se zde „urodilo“ množství konceptů a prototypů, které si na dlouhé roky získaly velkou pozornost. A mnohé se dokonce dostaly i do sériové výroby.

Bohužel (jak už jsme zvyklí) v řádně oholené a nudnější podobě a výbavě. Stále jsou totiž tyto koncepční vozy spíše designovou kreací a po kontaktu s reálnou výrobou uvadnou jako květina na poušti.

Základem konceptu Frendzy od francouzského Renaul je produkční verze rodinného vozu Kangoo. Hlavní rysy tomuto výraznému elektromobilu dal šéfdesignér značky Laurens Van den Acker společně s Deyanem Denkovem.

Základem konceptu je Zero Emission verze klasického Kangoo – pod kapotou mu tedy šlape 44 kW motor, který energii získává z li-on baterií ukrytých klasicky v podlaze celého vozu. Výkonově vás tedy rozhodně neoslní – hlavně tak malý motor nedokáže svižně rozpohybovat poměrně velký vůz.

Na první pohled vás na bočním profilu vozu zaujme velký LCD displej o rozměru 37 palců. Zobrazuje vše, co si řidič navolí na poměrně velkém integrovaném tabletu Blackberry Playbook – má ho na dosah poměrně blízko, protože je u spolujezdcova sedadla. Zapojení do dokovací stanice, aby byl stále připraven k použití.

Po vzoru Flexdoors od Opelu vás na levé straně vozu čeká otevírání dveří dokořán (od sebe) a to bez bezpečnostního sloupku. Bylo toho dosaženo tím, že zesílili výrazně boční dveře, které v případě nehody do sebe zaklesnou jak zámky a ochrání tak pasažéry uvnitř vozu.

Interiéru není moc co vytknout – typické francouzské velikášství a elegance se zde prolíná s perfektně lícujícími dřevěnými prvky – jsou doplněné ještě o měkčený plast a hliníkové broušené lišty.

Za povšimnutí stojí ještě velmi prostorný zavazadlový prostor – v případě sklopení zadních sedaček (které utvoří jednolitou podlahu) můžete kufr zaplnit 2 250 litry. Nevím, jestli to mnoho řidičů ocení, ale už nebudete muset vozit nářadí pro rychlou opravu vozu ve speciálním kufříku. Díky tomu, že zavazadlový prostor má magnetickou podlahu, můžete vše kovové neuklízet do přihrádek.

Jak se vám líbí Frendzy? Umíste si představit, že by displej na bočních dveřích měl v reálném životě nějaké využití? Oblíbili by si ho živnostníci, kteří by nemuseli kupovat polepy automobilů, ale stačil by jim jen šikovný tablet a kvalitní grafika.

Zhlédněte videa o konceptu Renault Frendzy:

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..