Renault Captur – svalnatá návštěva z Francie

Captur koncept - Renault Captur je větší bratříček konceptu DeZir, který byl představen na loňském autosalonu v Paříži. Vychází ze stejného designového stylu, který pro francouzský Renault vytvořil Laurens van den Acker. Ten přišel z Mazdy (pro kterou vytvořil styl Nagare) a nahradil tak na pozici šéfdesignéra Renaultu Patricka le Quémenta.

Stejně jako DeZir představuje koncept Captur určité stádium lidského života. Posledně to bylo „zamilovávání se“, tentokrát se jedná o „prozkoumávání okolního světa párem lidí“. Renault tím chce automobilovému světu ukázat, že Francouzi mohou přijít s inovativním pohledem na automobily.

Vzhled vozu je inspirován svalnatými sportovci a sportovním náčiním. Svalnatý design zvýrazňují vystouplé blatníky a široce rozkročená silueta vozu. Za světlou výšku Capturu by se nemuselo stydět lecjaké SUV. Přední masce dominuje velký chromový znak Renault společně s linií spojující světlomety a symbol automobilky. Stejné řešení přídě najdeme u konceptu DeZir a R-Space – jedná se o nový identifikační prvek Renaultů.

Kola a pneumatiky vozu působí velmi robustně – 22 palcová kol a pneumatiky 250/40 R22. Netradičním designovým prvkem působí „protáhnutí“ stříbrných linií z disku kola na hrany pneumatik.

Dveře konceptu se otevírají jako rozbité nůžky (vpřed a nahoru). Při otevírání dveří se zároveň odklápí práh, který umožňuje lepší nastoupení. Samotný práh vystupuje z boku vozidel. Kamery místo zpětných zrcátek a LED světlomety jsou jasnými znaky designové studie. Zadní světlomety jsou tvořeny oranžovými linkami (které jsou hojně využity v interiéru – viz níže) a jsou „duté“. Tím silně připomínají světlomety konceptu SR1 konkurenční automobilky Renault. Přední i zadní světlomety obestírají nenápadné prohloubeniny. Ty při odbočování oranžové blikají (díky LED technologii).

Střecha vozu je tvořena 6 obloukovitými otvory (podsvícenými LE diodami), které vytvářejí tvar podobný lidské páteři – celý vůz tak vypadá jako živý mimozemský organismus. Střecha se dá jednoduše odstranit a z Capturu bude líbivý kabriolet.

Dvoumístný interiér vozu je neméně zajímavý a působí velmi organicky. Přístrojová deska je z průhledného plastu, za kterým jsou natažena oranžová lanka. Sedadla jsou tvořena rámy, v kterých jsou napnuté znovu lanka (odkaz na horolezectví, nebo napnuté svaly a šlachy v lidském těle). Stejná oranžová vlákna jsou použita v středové konzoli, na které jsou upevněná právě sedadla. Podlaha zavazadlového prostoru je také pokryta lanky. Přístup do zavazadlového prostoru není nejlepší – víko se vysouvá směrem vzhůru a dopředu. Tím ztěžuje už tak špatný přístup k zavazadlům.

Pokud jste pod kapotou čekali hybridní, či elektrický pohon jako u konceptu DeZir, tak jste se mýlili. Pohonem Capturu je přeplňovaný dieselový motor Energy dCi 160 se zdvihovým objemem 1,6 l. Výkon 160 koní je na kola převáděn skrze dvouspojkovou převodovku EDC. Na přední nápravě byl použit samosvorný diferenciál, takže v případě prokluzu jednoho kola se část, nebo celý točivý moment převede na druhé kolo.

Video:

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..