Renault R-Space – módní kreace na rodinné auto

Renault R-Space Na letošním autosalonu v Ženevě představil Renault kromě jiných konceptů i R-Space – sportovní rodinné vozidlo s karoserií MPV. Zní vám také divně spojení „sportovní rodinné“ stejně jako mně? No nechme být marketingové řečičky Renaultu a pojďme se podívat na samotný automobil.

Designový jazyk, započatý u konceptu DeZir byl použit i zde. Takže nejsme ochuzeni o ikonický prvek, který byl použit u „bratříčků“ Capturu a DeZiru – výrazné přední masky s velkým chromovým znakem Renaultu a tmavou lištou spojující světlomety.

Oblé tvary karoserie, výrazné prosklení (panoramatická střecha) a velký vnitřní prostor – to vše symbolizuje novou designovou studii Renaultu. Hned na první pohled je jasné, že se jedná o koncept – kamery místo zrcátek, dveře alá Opel Meriva (bez B sloupku), nebo futuristický interiér. Zajímavým prvkem jsou podsvícení lišty v prazích a zadním i předním difuzéru.

Mysleli jste, že vás u francouzských automobilů nic nepřekvapí? Čtěte dále! Interiér byl inspirován nedělní snídaní – bláznivé nemyslíte? Zlatý lak karoserie má odkazovat na med, hnědé prvky interiéru na kousky čokolády a bílý interiér na mléko. Francouzi se opravdu dočista zbláznili. Jenže to není vše. Netradiční jsou spojená přední sedadla, která se navzájem překrývají. I to by se dalo skousnout.

Jenže zadní „lavice“ složená z barevných kostiček přebije cokoliv. Podle výrobce jsou kostičky ovládány pomocí téměř 30 elektrických motorků a díky palubnímu počítači si z nich můžete vytvářet rozdílné sedací plochy (lavice, stůl, hromada kostek, druhá hromada kostek apod.). Kostky jsou použity i na podlaze konceptu. Designéři měli evidentně volnou roku a tak si „vyhráli“ dosytnosti.

Na celém voze je vidět hravost a smyslnost tvarů, které nový holandský šéf designu Renaultu Laurens van den Acker předvedl už na svém předchozím pracovním místě – Mazdě. Tam se zasloužil o designový jazyk Nagare. Při svém nástupu do Renaultu nahradil Patricka le Quémenta.

R-Space není plný jen futuristických tvarů a netradičních řešení – najdeme v něm i uvěřitelnější a reální části. Tím mám na mysli pohon – benzínový tříválec o objemu 0,9 l. Motor je doplněn o přeplňování a přední kola dostávají 110 koní výkonu. Stovky dosáhne z místa za 11 sekund. Spotřeba potěší hlavně ekology – v kombinovaném provozu „spálí“ 3,7 l paliva na 100 km jízdy. Do ovzduší vypustí 95 g/km CO2. Motor o stejných technických parametrech se brzo dostane do sériových vozů.

Video:

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..