Ford Evos – předzvěst nového amerického hřebce?

Frankfurtské brány se otevřely v září 2011 a kromě jiných konceptů byl představen i Ford Evos. Jeho vzhled možná naznačuje designovou revoluci, která by proběhla u jedné ze stálic značky Ford. Poznáte u jaké? Pokud ne, přečtete si to na konci článku…

Karoserie fastback zažívá v posledních letech znovuoživení a Evos není výjimkou. Splývavá záď u sportovního vozu vypadá fantasticky. Kinetický design (tvarosloví automobilky Ford) je zde nazýván jako Kinetic 2.0.

Vývoj designu tohoto modelu byl pod taktovkou šéfdesignéra Martina Smitha. Ford konceptem Evos představuje nový styl, která nás nemá nechat v klidu – kde jsou ty roky New Edge či Kinetic designu? Nejspíše už nenávratně pryč.

Evos, pokračuje v trendu plug-in hybridních konceptů, které chtějí snížit objem vypouštěných škodlivin do ovzduší. Pod kapotou mu tepe dvoulitrový spalovací motor pracující s Atkinsonovým cyklem. „Benziňák“ je doplněn o elektromotory napájené li-on bateriemi.

Koncept je sám o sobě netradiční. Ale to pravé tóčo začne, když otevře všechny dveře, kapotu a víka od zavazadlového prostoru. Gullwing boční dveře (odkazující na křídla racka) se u podobně dravých konceptů čas od času používají.

Ale zde mají netradiční zavěšení, které není na první pohled zřetelné. Dveře jsou ukotvené na začátku v horní části kapoty (u středu) a na konci za horní hranou předního skla. Podobně zajímavě jsou zavěšeny dveře od „kufru“. Automobil na mě působí dojmem, že kdyby se dostatečně rychle zavíraly a otevíraly dveře a víka od zavazadlového prostoru, tak by uletěl.

Je jasné, že taková technická kreace se do sériové podoby nedostane, protože nemá moc praktické využití a zbytečně by zvýšila cenu už tak nelevného vozu. Podobné technické řešení bylo už dříve u konceptu použito – a to konkrétně u „stáje“ Citroen s konceptem C-Métisse z roku 2006.

Přední nasávací gril lehce připomíná tvar sériových modelů značky Aston Martin. Určitá podobnost byla nejspíše záměrem – vozu dodává agresivní výraz. Ten ještě podkreslují tenké přední světlomety s LED technologií.

Interiér je určen pro 4 cestující (2+2). Každý cestující může využívat multimediální obrazovky, které jsou přímo před ním – Ford na interiéru konceptu demonstroval, jak mají vypadat v blízké budoucnosti všechny moderní vozy.

Tvary konceptu EVOS odkazují na dlouhou historii slavného vozu Mustang. Maskulinními tvary se zde rozhodně nešetřilo – výrazné boky s vytaženějšími blatníky, nižší posed, kabina lehce posunutá směrem vzad. Vůz vypadá jako agilní šelma, která chce skočit na svého konkurenta. EVOS může dokonce být předobrazem nového Mustangu (modelový rok 2015). Snad fanoušci skousnou tak výraznou evoluci – či snad revoluci?

Video:

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..