Frankfurt překvapil – Škoda MissionL

New_P9140191 Frankfurtský autosalon v mnohém překvapil. A to nejenom svojí rozlehlostí. Ale také novým konceptem české Škodovky. Tím byl „MissionL“. Podle všech informací má jít o předobraz sériového modelu, který byl prozatím znám pod kódovým označením „A-Entry“. Cenovkou i velikostí má být mezi Fabií a dosluhující Octavií.

Nevím, jak tomu bude s cenou, ale velikostí se od Octavie moc lišit nebude. Na frankfurtském výstavišti byla možnost během novinářských dnů si do něj sednout a prohlédnout si ho pořádně zevnitř i z venku. Nemám v rukou přesná čísla, ale o moc menší než Octavia nebude.

Svým designem sice vychází z konceptu Vision D, představeného v březnu letošního roku v Ženevě, ale také jde o evoluci vzhledu Octavie. Nasvědčují tomu zadní světla, u kterých byl zachován typický tvar písmene C. Pod designem vozu, se znovu podepsal Josef Kabaň (stejně jako u konceptu Vision D).

Přední maska vozu působí mnohem celistvějším dojmem než předešlého konceptu. Na přední masku těsně přiléhají LED světlomety a celek působí velmi čistě. Nad prohlubní v horní linii chromované masky se nachází redesignový znak automobilky Škoda. Podobný předek vozu budeme vídat u všech nových „Škodovek“. Za povšimnutí stojí, že světlomety i světla pro denní svícení jsou situovány do vodorovné polohy – podobně jako u Škody Octavia Tour.

Automobil si hraje s kontrastem – bílý lak karoserie a černá panoramatická střecha a boční linie oken. B sloupek je také tmavý, takže je „skryt“ ve stínu. Bohužel v sériové verzi se těžko dočkáme prosklené střechy, která není levná.

Písmeno L v názvu nejspíš odkazuje na typ karoserie – liftback. Oproti předešlému konceptu došlo k cizelaci bočních linií, které tolik nedráždí a působí velmi klidně. Z boku působí vůz jednolitě – to podruhují kliky dveří, které nevystupují z karoserie vozu. Stejné byly použity u studie Vision D.

Záď se v mnohém podobá předešlému konceptu. Ale hmota zavazadelníku dostala plastičtější vzhled a trochu se zakulatila. Zadní svítilny mají také oblejší tvary. Celkově působí koncept vyváženým dojmem a nic nenasvědčuje tomu, že by se nemohl takto dostat do sériové výroby.

Jediné co nevypadá přímo „sériově“ je interiér. Kombinace bílé kůže a šedivé tkaniny by se dala přehlédnout. Ale tvary sedadel, přístrojové desky či výplní dveří se těžko dostanou do nízkonákladového automobilu, jakým má nový automobil být. Přístrojová deska má minimalistické provedení. Určitě chválím vnitřní prostor. Ani na zadních sedadlech jsem se necítil stísněně.

Kolovaly zvěsti, že písmeno „L“ v názvu značí Lauretta, či Laurin. Ale nejnovější informace říkají, že sériový model pocházející z MissionL se bude jmenovat Rapid. Automobilka by tak i nadále pokračovala v oživování názvů starších modelů. Nový automobil má Škodovce pomoci zvýšit prodej o 1,5 milionu vozů v Evropě, Indii a v Číně. Sériový vůz se objeví v prodeji v roce 2012.

Video:

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..