Automobilka Škoda představila koncept Vision D na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě a my byli u toho. Auto bylo představeno novinářům hned první den autosalonu. Tohoto úkolu se zhostil Jozef Kabaň (šéfdesignér Škody). Ten má na svědomí celý design vozu, aneb každá linie vyšla z jeho „pera“. Jeho dalším dílem je už dnes legendární supersport Bugatti Veyron.
Hned na začátku musím bohužel zmínit, že se jedná pouze o ukázku nového směru, který bude použit na nových modelech už v roce 2012. Vision D (písmeno D = Design) se tedy v současné podobě nedostane na české silnice – pouze ukazuje, jak budou vypadat nové „škodovky“.
Konceptu Vision D bylo pod takovým utajením, že do poslední chvíle nikdo nevěděl, jaký koncept přiveze Škodovka na ženevské výstaviště.
Na první pohled vypadá jako upravená Octávie, jenže nové ostré linie dávají konceptu naprosto nový výraz. Chirurgicky čisté tvary, výrazné světlomety a kontrast bílé karoserie s černou prosklenou střechou, linií bočních oken a nové masky chlazení.
Masku se staronovým znakem Škody uvidíme na všech nových modelech už za několik let. Znak automobilky vytváří elegantní „nos“ v masce. Za zmínku rozhodně stojí nové menší světlomety. Ve stejném stylu budou i na nových modelech – miniaturizace začíná.
Na boku vozu je zajímavá vodorovná linie, která začíná u předních a končí u zadních světlometů. Zadní světlomety mají stále tvar písmene „C“, ale u konceptu lehce zasahují do boků vozu. Zapuštěné kliky dveří jsou už jen malým designovým prvkem, který umocňuje jednolitost karoserie. Blatníky a prahy dveří jsou lehce zvýrazněné, takže celému automobilu dávají robustnější vzhled. Bezrámová okna a horní cíp zadních dveří jsou perfektně zvládnutým designovým cvičením.
Důležitou informací jsou krátké převisy karoserie – díky tomu je v interiéru vozu dostatek prostoru. Zmenšuje se však tím zavazadlový prostor, který byl u „škodovek“ proslulý. Interiér se nese v podobném stylu jako vnějšek vozu. Čisté jednoduché linie, kombinace černé a bílé barvy a chromových prvků. Vnitřek automobilu působí velmi luxusně, což zvýrazňují ještě skleněné „instalace“ v bočnicích dveří a na středovém sloupku.
O samotném automobilu nevydala Škoda žádné technické parametry. Jediné co víme, je rozměr kol. Koncept Vision D stojí na „dvacítkách“ kolech, které jsou obuté do pneumatik s rozměry 235/35 ZR20.
Video:
kurnik, proč některé koncepty nejdou do světa???
…tenhle concept se mi velice zamlouval, už když jsem ho viděl poprvé a sledoval jeho počínání….je škoda, že něco takového vážně nepošlou do výroby (s patřičnými úpravami samozřejmě)…ale že spíš tyhle concepty používá škoda na vyzkoušení nějakých designových prvků a až pak následném použití některého z nich na nějakém modelu….je to škoda s tou naší Škodou 🙂
Vzhled konceptu Vision D se pravděpodobně dostane do výroby – nasvědčuje tomu nový koncept MissionL, který se zanedlouho představí na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
Tak tohoto vozu je jako konceptu škoda. Dejte ho do výroby a je zase o několik zákazníků víc. Myslím si, že by to mohl být kvalitní nástupce Škody 110R a pak i krásné sportovní nářadíčko. Pánové ve Škodaauto, nenchte si z obavy o peodej VW nařizovat a pusťte se do tohoto kroku.