Cadillac Urban Luxury Car – luxusní městský automobil

Cadillac ULC Města budou stále zaplněnější. Míst pro parkování bude ubývat. Jaké auto se bude hodit do takové městské džungle? Přeci malý hatchback – Cadillac Urban Luxury Car.

Malý automobil s futuristickým vzhledem byl představen na autosalonu v Los Angeles (2010). Vytvořen byl jako koncept a u něj nejspíše i zůstane. Čtyřmístný automobil s luxusním nádechem překvapil většinu návštěvníků autosalonu. Na ostré hrany jsme si všichni zvykli u posledních modelů Cadillacu. Ale Cadillac ULC byl překvapením.

Nejvýraznějším prvkem na voze je pár bočních dveří, které zabírají velkou část boku. Z důvodu jejich délky zvolili konstruktéři netradiční způsob otevírání. Otevírají se směrem vzhůru – podobně jako Lamborghini (nazývají se „scissors doors“ neboli nůžkové dveře).

Neméně zajímavou částí vozu je kapota s čelním sklem, u které zanikl zlom, který je běžný u většiny aut. Čelní sklo plynule navazuje na panoramaticky prosklenou střechu. To přidává vozu na vzdušnosti. Úzká skla v bočních dveřích však výhledu moc nepomáhají. Design vozu pokračuje v zavedeném stylu nazvaném Art & Science, na kterém Cadillac pracuje v posledních letech.

Ostré hrany hrají prim na konceptu ULC. Jediné obliny najdete na podbězích kol, které jsou umístěné v rozích vozu (pro zvětšení vnitřního prostoru).

Interiér vozu je řešen velmi stroze a technicistně. Milovníci futuristických designů by si rozhodně přišli na své. Přední sedačky se dají sklopit dopředu, aby si nastupující do zadní řady sedadel mohli pohodlně sednout. V případě potřeby se sedačka spolujezdce sklopí a do vzniklého prostoru se vloží autosedačka pro miminko.

Díky elektronickému systému GM OnStar se nemusí řidič odtrhovat od řízení a může ovládat hlasem vnitřní elektroniku vozu (klimatizaci, rádio, navigaci a další).

Pod nízkou kapotou se skrývá přeplňovaný litrový tříválec, který spolupracuje s elektromotorem. Ano, Cadillac Urban Luxury Car je hybrid. Výkon od motorů je přenášen přes dvouspojkovou převodovku. Ve voze je zabudován i šetřivý systém Start & Stop. Ten vypíná motor v případech, kdy není potřeba jeho výkon (například při stání na křižovatce).

Malý hatchback se díky svým rozměrům opravdu hodí do městského provozu (délka 3835 mm, šířka 1730 mm, výška 1446 mm a rozvor 2467 mm). Bohužel auto do města by kromě malých rozměrů mělo mít i nízkou cenovku. A tu u Cadillacu ULC rozhodně nečekejte. Vždyť je to prémiový Cadillac.

Do města nebudou vhodná velká 19palcová kola, do kterých je automobil obut. Na takové detaily se samozřejmě nebral ohled při navrhování konceptu – vždyť šlo jen o předvedení schopností designérů a konstruktérů Cadillacu.

Video:

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..