Mazda Kiyora – japonský proud vody

Mazda KyioraKiyora znamená v Japonštině „čistý“ nebo „průzračný“.Tato studie pokračuje v trendu modelu Nagare a tudíž hledáním inspirace v přírodě.V tomto případě se kiyora inspirovala proudící vodou,mořem,apod. Studie Kiyora je zaměřená na mladší generaci řidičů kteří chtějí hi-tech vybavení a požitek z jízdy a to vše jim poskytuje tento vůz.

Tento vůz je vybavený čtyřválcovým motorem 1,3 MZR DISI nové generace s přímým vstřikem a systémem „Smart Idle Stop System“ (většinou se nazývá „stop-start„), což znamená vypnutí motoru při krátkodobém zastavení, a jeho znova rozpohybování po sešlápnutí plynového pedálu. Zavěšení vpředu obstarávají vzpěry McPherson, vzadu pak klasická koncepce což jsou výkyvná ramena spojená torzní tyčí.

Koncept je koncipován jako lehký vůz do města který je šetrný k přírodnímu prostředí. Kiyora je schopna okolní vzduch filtrovat a přivádět jej do vozu. To stejné se děje i s dešťovou vodou, která dopadá na průhlednou střechu auta při nepříznivém počasí, je zbavena všech nečistot a ukládána ve speciální nádobě, která je umístěná mezi předními sedadly. Cestující ji mohou během jízdy konzumovat, nádobu lze také vyjmout. Mazda tento systém, který využívá ve velké míře karbonových filtrů, nazývá Lifesaver.

Tento 4-místný hatchback s délkou 3.770 mm, je 1.685 mm široký a na výšku má jen 1.350 mm. Kyiora používá v hojné míře hliník, karbonová vlákna a pryskyřičnou pěnu která je ve vývoji v Japonsku a plánuje se ji použít v budoucnu dokonce i na karosářské díly. Střecha je průsvitná a jsou na ní umístěny fotovoltaické články, které vyrábějí elektřinu pro palubní systémy. K otvírání dveří které jsou jeden celek s bočními okny se využívá dotykového senzoru…

Video

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..