Mazda + vítr = Mazda Taiki

mazdataikii Studie Taiki představená v Tokiu na první pohled zaujme futuristickým designem, který bohužel pravděpodobně nepotkáme na silnici. Ovšem špičky Mazdy tvrdí, že takto budou vypadat vozy v nepříliš daleké budoucnosti. Taiki je dalším vozem z designového styl automobilky Mazda nazvaném Nagare. Tento vůz tedy pokračuje ve stopách vozů jako Ryuga či Hakaze.

V japonštině slovo Taiki znamená „atmosféru“. A opravdu tento vůz jako kdyby připodobňoval proudící vítr. Při vývoji tohoto vozu, byl největší důraz na aerodynamiku, tedy není se čemu divit, že koeficient aerodynamického odporu Cx je neuvěřitelných 0,25. Jako pohon pro tento 1950 milimetrů široký, a 1240 mm vysoký koncept Taiki slouží nová generace Wankelova rotačního motoru o objemu 1,6 litru. Nectnost těchto motorů (tou je větší spotřeba) má prý částečně omezit přímé vstřikování paliva.

Mazda je poslední z velkých automobilek, která se ještě věnuje vývoji a používání rotačních motorů. Krouticí moment je přenášen od motoru uloženého vpředu přes 7stupňový automat, na 22palcová kola zadní nápravy, obutá do nezvykle úzkých pneumatik rozměrů 195/40. Studie Taiki od japonské automobilky Mazda využívá LE diod namísto klasických světlometů. Ty jsou nerušivě zakomponovány do vířivého designu nárazníku. Kabina 2místného interiéru je panoramaticky prosklená.

Řidičova část interiéru je pokryta černou barvou, spolujezdcova část má proti tomu interiér laděný do sněhobílé barvy. Sedadla mají výplně z elastického silikonového materiálu a jsou tvarovány opravdu neobvykle, stejně jako celý interiér tohoto impresivního vozu.

Video

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..