Hlavní stránka » 2006, Mazda

Mazda Nagare – nový designový koncept

27 října 2009 Žádný komentář

Mazda NagareV roce 2006 automobilka Mazda oznámila představení nového konceptu Nagare (vyslovuje se na-gah-reh, což znamená v japonštině „tok“ a ztělesnění pohybu) na Los angeleském International Auto Show. Tento koncept ukazuje nový směr, kterým se budou budoucí vozy Mazda ubírat. Celý styl Nagare vychází z přírody, jejích jednotlivých živlů (hlavně vody) a hlavně samotného dynamického pohybu.

Vůz by měl být poháněn rotačním Wankelovým motorem spalujícím kombinaci vodíku a benzínu. Mazda jako jediná pracuje na tomto systému pohonu a použila ho už u svého modelu RX-8S.

Na bočních liních konceptu byly použity aerodynamické linky, které vypadají jako by je vítr „vryl“ do písečných dun. Stejně tak použité prvky jako světlomety s LED diodami, přední maska i zpětná „zrcátka“ (spíše by se dalo říct zpětné kamery) vytvářejí dojem neustálého pohybu vozu, díky svým protáhlým tvarům a liniím.

Čtyřmístný interiér do kterého se dostanete skrze vzhůru otevírající se dveře je koncipován naprosto jinak než klasické rozložení sedadel 2+2. V tomto konceptu Nagare naleznete řidičovo sedadlo uprostřed první řady a zbylá sedadla naleznete v druhé řadě sedaček. Toto inovativní řešení má za výsledek vyzdvihování řidiče jako hlavní osoby, který má nejlepší přehled o dění kolem vozu.

Interiér je tónován do tzv. zemních barev jako hnědá a červená. I v interiéru nalezneme prvky vycházející z Nagare stylu, ať už mluvím přístrojové desce, sedadel, nebo o výplních dveří. Za volantem, jež vypadá jako futuristické kormidlo je přetechnizovaná „kaplička“ která vypadá opravdu zvláštně jako kdyby mezi přírodní linie interiéru nepatřila.

Video

Podobné články:

Komentáře k článku:

Zanech komentář, nebo trackback z tvé vlastní stránky. Můžeš také odebírat náš RSS kanál .

Buď slušný, piš čtivě, k tématu a žádný spam.

Můžeš využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento magazín podporuje Gravatar.