Každá automobilka se současné době snaží snižovat žroutství jejich motorů a dokonce některé se snaží dosáhnout extrémně nízké spotřeby paliva. Na letošním Frankfurtském autosalonu automobilka Volkswagen představila koncept L1, který svojí nízkou spotřebou má navazovat na studii nízkospotřebového vozu z roku 2002.
Tento nový koncept dokáže díky konstrukčním řešením a použitému systému pohonu dosáhnout kombinované spotřeby 1,38 litru nafty na 100 km. Emise tohoto vozu jsou také extrémně nízké (CO2 = 36 g / km).
Tohoto výsledku bylo dosáhnuto díky hybridnímu pohonu, který kombinuje naftový motor o zdvihovém objemu 0,8 l (39 koní) a elektromotor (14 koní). Elektromotor je umístěn mezi klasickým motorem a automatickou převodovkou DSG. Díky konstrukci vozu a použití hybridního pohonu dokáže L1 zrychlit na rychlost 100 km/h za 14,3 sekund a ručička rychloměru se zastaví na hodnotě 160 km/h.
Vůz je osazen „pouze“ 10 litrovou nádrží, ale díky nízké spotřebě dokáže ujet až 700 km. Automobily z míst jako autobazar se mohou jít zahrabat, protože jestli se podobný vůz objeví na trhu, tak kdo by chtěl ty žravé staré automobily, když by mohl mít ekologický úsporný vůz?
Volkswagen L1 je dvoumístný ekologický vůz, který vypadá jak z budoucnosti. Přeci jenom konstruktéři z německého Volkswagenu dali na stejnou konstrukci, jaká je použita i u vozu Nissan Land Glider. Samozřejmě je těžké posoudit, kdo tuto konstrukci okoukal od konkurence, či jestli týmy konstruktérů přišly se stejným nápadem.
Oba tyto vozy spojuje úzký přední profil, díky kterému pasažéři nesedí konvenčně vedle sebe, ale za sebou. Díky této nezvyklé konstrukci bylo dosáhnuto u modelu L1 velmi nízkého aerodynamického odporu (cx = 0,195), jehož hodnota má jistě vliv na spotřebu paliva.
Skelet vozu je vyroben z uhlíkových vláken (Carbon Fibre Reinforced Body) a díky tomu celý automobil váží neuvěřitelných 380 kg. Tato technologie zpracování uhlíkových vláken je velmi náročná, proto se v současné době nepoužívá tak masově jak by si jistě zasluhovala.
Hm litrová spotřeba je sice krásná, ale do sériovky to těžko někdy dostanou. Tak proč to tak dlouho vyvíjejí, když to ani nejsou schopní přenést efektivně na trh?