Je sériová verze Hondy Insight druhé generace přímým konkurentem třetí generace Toyoty Prius, nebo směřuje k jinému segmentu zákazníků? Honda chce svým hybridním Insightem s nízkou cenovkou rozbouřit kalné vody automobilismu a ukázat běžným lidem, že hybridy jsou výhodnější než klasická auta. Plní však Insight tento záměr?
Honda Insight není plnohodnotným hybridem jako například Priusu. Svým hybridním pohonem (spalovací motor + slabý elektromotor) se řadí spíše do segmentu mild-hybridů. Papírová spotřeba tohoto vozu je podle výrobce 4,4 l/100 km, a hodnota emisí CO2 se má pohybovat kolem 100 g/km. Jestli jsou tyto údaje naměřitelné i na české silnici to netuším. Ale pro případné zájemce jsou tyto hodnoty jistě zajímavé.
Honda Insight využívá hybridního ústrojí z hybridní Hondy Civic. Avšak tento systém byl pro Insight přepracován tak, aby byla snížena hmotnost. Výkon pohonného ústrojí je tedy méně výkonné než u Civicu.
Byla zde použita bezstupňová převodovka CVT, která byla také použita právě u zmiňovaného Civicu. Avšak převodovka v Insightu do vínku 7 stupňů, které můžete řadit pomocí voliče, nebo páček pod volantem.
O řízení hybridního pohonu se stará systém Honda IMA (Integrated Motor Assist) který se v hybridních automobilech této značky používá více jak 11 let. Samozřejmě v Hondě Insightu je použitá už několikátá generace tohoto systému.
Důležitým prvkem tohoto automobilu je systém ECO, který má pomocí displeje v kapličce vozidla naučit řidiče jezdit hospodárněji a šetrněji. Samozřejmě nemusíte údaje z tohoto displeje vůbec sledovat a šlapat na plyn jak chcete, ale proč jste si pak kupovali hybrid?
Ukazatelem vašeho „ekologického“ snažení o co nejnižší spotřebu je graficky provedená pětice zelených květin, které rostou a chřadnou podle vašeho snažení nešlapat tolik na plyn. Pokud budete jezdit extra „zeleně“ tak dokonce květiny vykvetou. Nejspíše si říkáte, že je to pěkně infantilní a ujeté, ale jak je známo, tak Japonci jsou hračičky a tento systém jim přesně odpovídá.
Sériovka Honda Insight (druhé generace) vzešla spojením dvou koncepčních automobilů s názvy Honda Insight a FCX Clarity. Z každého si vzala to nejlepší, a výsledkem je sériový japonský hybridní automobil. A dostal se do sériové verze takřka v nezměněné formě, protože design zůstal celý zachován. Honda Insight je oděn do líbivého kabátku na kterém je rozhodně vidět, že se jedná o netypický automobil. V tomto případě o auto s hybridním pohonem.
Rozměry japonského hybridu Insight nejsou rozhodně k zahození (výška 1,425 m; délka 4,395 m; šířka 1,695 m) a případný majitel se nebude rozhodně stydět za vlastnictví tohoto vozu. Stejně tak pneumatiky 185/55 velikosti 16″ nevypadají nejhůř a automobilu celkem sluší.
Překvapením však je podvozek Insightu, který je seřízen poměrně tvrdě. Nabízí tak poměrně dobrou stabilitu a slušné jízdní vlastnosti, které by nejspíše nikdo nečekal u hybridu.
Celkově Honda Insight působí velmi dobře, když opomenete to, že to není plnohodnotný hybrid, ale pouze „poloviční“. Jenže to je právě záměr automobilky Honda, která nemá letité zkušenosti s hybridním pohonem jako zmiňovaná konkurence v podobě Toyoty.
Honda chce lidem nabídnout „hybridní“ automobil, protože jsou zrovna v kurzu a je po nich poptávka. Díky tomuto kroku, se také lidé začnou více přiklánět k hybridům jako takovým, protože od polovičních hybridů typu Insight, je to jen krůček k full hybridům, co mohou jezdit určitou vzdálenost bez spálení jediné kapičky paliva.
Zdroj: Conceptcarz.com