CX-5 – asijské SUV od Mazdy

Mazda C-X5 sériovkaMazda si vždy zakládala na promyšleném designu, který vychází z konceptů a prototypů. Velmi půvabným stylem byl bezesporu Nagare inspirovaný přírodními živly. Jenže převedení designových kreací do sériové podoby se japonské Mazdě moc nedařilo. Vlastně skoro vůbec.

Koncepty byly vzhledově fantastické, ale sériové modely – no slušně řečeno byly fádní a nudné. To se mělo změnit s příchodem nové designové filozofie Kodo. A ejhle. Najednou to jde převést koncept do podoby sériovky. A přesně takto vzniklo nové SUV Mazda CX-5.

Z konceptu do sériové podoby

Původním návrhem šlo o Mazdu Minagi (psali jsme o ní na Koncepty.cz), který byl představený na švýcarském autosalonu v Ženevě v roce 2011. Stačilo několik let a máme tu novou generaci SUV modelu CX-5 s pěkně zapracovanými detaily z konceptu.

Dominantním prvkem všech asijských modelů se stylem Kodo je ocelový břit (ne nepodobný japonské kataně), který je vetknut do přední masky chlazení. Ostrý profil napodobující tvar prostředních linií písmene M a výrazné boční prolisy – tyto prvky se přenesly z konceptu do sériovky.

Design nové CX-5

Oproti pokusům s Nagare je to výrazný posun vpřed. Musíme však přiznat, že samotný prototyp Minagi vypadal už dost „sériově“, takže přenesení na klasický model nic moc nebránilo. Spíše naopak.

Duše v pohybu (tak zní podtitul stylu Kodo – Soul Of Motion) je znát především ve sportovním „posezu“ celého vozu. Jako ostatní automobilky využívá Mazda bočních linií pro navození pocitu, že vůz je připravený k jízdě, stejně jako šelma připravená k útoku na nebohou kořist.

Technická specifikace Mazda CX-5

Technologický základ vychází z nové platformy SKYACTIV, která kromě podvozku v sobě snoubí i nové inovované motorizace. Vypouštěné e-mise CO do ovzduší jsou 119 gramů na 1 kilometru. Průměrná spotřeba je necelých 5 litrů (přesněji 4,6 l/100 km).

Motorizací nabízí hned několik:

  • 2.0i (160 koní) (Manuální 6MT – AWD),
  • 2.0i (160 koní) (Automatická 6AT – AWD),
  • 2.2 CD (150 koní) (Manuální 6MT – AWD),
  • 2.2 CD (175 koní) (Automatická 6AT – AWD),
  • 2.2 CD (175 koní) (Manuální 6MT – AWD),

Široká výbava

Novinkou u nových Mazd je šíře doplňkových řad výbavy (Emotion, Challenge, Challenge Navi,  Attraction, Attraction Navi, Revolution Navi, Revolution So a Revolution So Navi).

Nová Mazda je koncipovaná jako městské SUV (toto označení vychází z premisy, že 90 % majitelů SUV s nimi nikdy nejede mimo zpevněné silnice do terénu – právě pro něj byly užitkové vozy původně určeny).

Znovuoživené Minagi v podobě „cé-ix-pětky“ si rozhodně zaslouží naši pozornost. Do segmentu SUV přináší nový svěží vítr, inovovanou techniku a zajímavý design. Budeme ho bedlivě sledovat – konkurence si rozhodně nenechá lehce ukousnout ze svého koláče…

Zdroj foto: Mazda.cz

Přidat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..